هنرمندان با هنر خود به حمایت از مردم مظلوم غزه بپردازند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: امروز همه ما وظیفه داریم که به یاری مسلمانان و در واقع انسان‌های دردمند غزه به پا خیزیم و هر هنرمندی، هنر خود را در اختیار این موضوع قرار داده و قلم و هنر خود را در این راه صرف کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج، علی‌اصغر دریایی، پنجشنبه‌شب _بیست‌وپنجم آبان_ در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی بانه اظهار کرد: استان کردستان دارای مشاهیر و مفاخر بزرگی است که نمونه دکتر قطب‌الدین صادقی بوده که در دانش و فرهنگ و ادب زبانزد خاص و عام است.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره‌ها یک روایت زیبا و فاخر از استان کردستان به کل ایران و دنیا مخابره می‌شود، افزود: امسال شاهد جمعیت بالای مردم استان در جشنواره‌ها و همایش‌ها بودیم و بسیار زیبا از جشن‌های ربیع گرفته تا موسیقی خیابانی کامیاران و جشن هه‌لپه‌رکی بانه استقبال کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خطاب به مردم شهر بانه گفت: شما وظیفه و رسالت خود را بسیار خوب در مرزداری و حفظ کیان نظام انجام دادید و امروز ما خادمان فرهنگی قدردان شما هستیم و وظیفه داریم با توسعه هنر در شهر بانه، به توسعه همه جانبه فرهنگی و هنری در این شهر کمک کنیم که ان‌شاالله این تحول به وقوع خواهد پیوست.

دریایی ادامه داد: امروز خدا نعمت بزرگ امنیت را به ما عطا کرده است که در سایه این آرامش و امنیت هزاران نفر در این نوع جشنواره‌ها حضور به هم رسانده و شادمانی کردند.

وی با بیان اینکه ما امت رسول مهربانی‌ها هستیم که همواره مدافعان مظلومان بوده است، افزود: امروز اگر صدای موسیقی در بانه، کودکان شما را خوشحال می‌کند، در شهر غزه صدای موسیقی، صدای توپ و تانک است و در آنجا بچه‌های غزه از این همه ظلم و نسل کشی به ستوه آمده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امروز همه ما وظیفه داریم که به یاری مسلمانان و در واقع انسان‌های دردمند غزه به پا خیزیم و هر هنرمندی، هنر خود را در اختیار این موضوع قرار داده و قلم و هنر خود را در این راه صرف کند.

دریایی تصریح کرد: سال آینده ششمین دوره جشنواره هه‌لپه‌رکی بانه به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و با مساعدت وزارت خانه دبیرخانه دائمی آن نیز در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرار است بزودی با حمایت وزارت‌خانه یک سالن بزرگ نیز برای برگزاری این نوع برنامه‌های فرهنگی ساخته شود، افزود: یک همایش هم برای یکی از بزرگان بانه‌ای به نام (ساروی بانه‌ای) که شهید وطن و شهید خاک است بزودی در شهرستان بانه برگزار می‌شود.

شهر بانه، پرچمدار فرهنگ و هنر

دلنیا شریفی، رئیس شورای اسلامی شهر بانه نیز در این مراسم اظهار کرد: به لطف مردم هنر دوست و زحمات مسئولان پنجمین جشنواره هه‌لپه‌رکی در شهر بانه برگزار شد و امروز شهر بانه به عنوان پرچمدار فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ایرانیان و بویژه مردم کردستان دارای فرهنگ و هنر غنی هستند که هه‌لپه‌رکی بخشی از هویت و میراث گذشته این سرزمین بوده و باید برای حفظ و پاسداشت آن تمام تلاش خود را به کار گیریم.

رئیس شورای شهر بانه خاطرنشان کرد: انتطار داریم که دبیرخانه دائمی جشنواره هه‌لپه‌رکی در بانه ایجاد شود و ششمین دوره جشنواره نیز به صورت بین‌المللی برگزار شود.

به گزارش ایمنا، پنجمین جشنواره هه‌لپه‌رکی بانه از بیست‌وسوم تا بیست‌وپنجم آبان با حضور ۱۳ گروه از هفت استان کشور در شهرستان بانه برگزار شد.

هه‌لپه‌رکی به مجموعه‌ای از حرکات و رقص و پایکوبی گفته می‌شود که شامل بخشی از آئین‌های نمایشی و حماسی کردها است و در مجالس شادی و گاهی اوقات غم نیز کاربرد دارد.

کد خبر 704760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.