۵۰۰ شهید رهنان نشان از ایستادگی و مقاومت رزمندگان منطقه دارد

امام جمعه غرب اصفهان گفت: منطقه رهنان ۵۰۰ شهید و ۴۵۰ جانباز دارد که در مقایسه با آماری که از شهدا و جانبازان در سراسر کشور داریم بسیار عجیب است و این آمار نشان می‌دهد که رزمندگان رهنانی آنقدر ایستادگی کردند که به درجه شهادت نائل آمدند و تابوت آن‌ها به اصفهان برگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌ااسلام حسین محمدی شامگاه _پنجشنبه، بیست‌وپنجم آبان_ در دومین یادواره ۵۰۰ شهید و بزرگداشت چهلمین سالگرد ۸۰ شهید منطقه ۱۱ اصفهان (رهنان) در عملیات محرم اظهار کرد: در کارنامه درخشان منطقه پربرکت رهنان اصفهان، ۵۰۰ شهید و ۴۵۰ جانباز وجود دارد که در مقایسه با آماری که از شهدا و جانبازان در سراسر کشور داریم بسیار عجیب است، از این جهت که در مناطق سطح کشور تعداد شهدا بیشتر از جانبازان است، اما در رهنان تعداد شهدا بیشتر است.

وی با بیان اینکه این آمار نشان می‌دهد که رزمندگان رهنانی آنقدر ایستادگی کردند که به درجه شهادت نائل آمدند و تابوت آن‌ها به اصفهان برگشت، افزود: تناسب آماری شهدا و آزادگان نیز در این منطقه به همین صورت است، در رهنان حدود ۵۰ آزاده داریم که باز هم نشان می‌دهد چقدر این مردم پای کار انقلاب اسلامی بودند، همانطور که امروز هم پای کار هستند.

امام جمعه غرب اصفهان تصریح کرد: بیست‌وپنجم آبان سال ۶۱ که ۳۷۰ شهید در اصفهان تشییع شد، شهدا در کنار همین منطقه رهنان تقسیم، آماده و تکفین شدند و پس از آن برای تشییع به میدان امام (ره) اعزام شدند.

محمدی با بیان اینکه مردم رهنان امروز هم آمده هستند، خاطرنشان کرد: این مردم در تمام موقعیت‌های ویژه تاریخ انقلاب اسلامی حضور داشته‌اند و نظام را از خودشان می‌دانند، زیرا برای این انقلاب شهید داده‌اند؛ در انتخابات پیش رو نیز به میدان می‌آیند، چون می‌دانند امروز شرکت در انتخابات، همانند اسلحه دست گرفتن مقابل دشمنان در دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در همین روزها که در غزه شرایط جنگی به پا شده است، جوانان محله به‌طور مرتب به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند که می‌خواهیم به فلسطین اعزام شویم؛ شهادت به مردم این منطقه، عزت و شرافت داده است.

امام جمعه غرب اصفهان افزود: اولین شهید انقلاب اسلامی اصفهان به نام مرتضی شریفی که در سال ۱۳۵۶ در قم به شهادت رسید نیز از اهالی منطقه رهنان بود، در این محله چندین خانواده سه شهیده داریم که همه آن‌ها مایه افتخار ما هستند.

کد خبر 704753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.