عظمت مردم غزه قلوب همه عالم را به تکان درآورده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: عظمت مردم غزه قلوب همه عالم را به تکان درآورده است و این سنت قطعی الهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز _ پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه _ در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه و ایثار استان اصفهان اظهار کرد: وقتی به تصاویری که در یک روز و در یک شهر ۳۷۰ شهید تشییع جنازه می‌شوند در حالی که افواج مردم که تکه‌های جان خود را بدرقه می‌کنند، انتها ندارد می‌بینیم که ذره‌ای سستی و شکست در چهره آنها دیده نمی‌شود و در عمل هم آن را نشان می‌دهند؛ نهضتی بزرگ‌تر برپا می‌شود و جمعیت بیشتری از رزمندگان اصفهانی در همان روز و روزهای بعد به جبهه اعزام می‌شوند.

وی افزود: این امر یک تمدن و فرهنگ تمدن ساز درست می‌کند، ملتی می‌سازد که خصوصیتی برجسته دارند و آن صبار شکور بودن است؛ این ملت کسانی هستند که در مقابل فشار دشمنان خدا، تحریم‌ها، هجوم فرهنگی، هجوم مسلحانه، محاصره و نرساندن ابزار و لوازم جنگی و جبهه بندی دشمنی که از همه دنیا نیرو برای مقابله با این ملت قرار می‌دهد، به سبب ایمانی که دارند و نعمت بزرگی که خدا به آنها داده و آن انقلاب اسلامی است و به سبب نعمت بزرگی که خدا به آنها داده و آن نعمت امامت و ولایت است و در راه این شکر و نعمت، شکورند و صبور.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: جلوه‌های این امت صبار شکور را امروز در غزه می‌بینیم؛ قطعه‌ای از جان جهان اسلام که متأسفانه توسط امرای جهان اسلام تنها مانده و در محاصره زمینی و دریایی هستند و حتی برای مایحتاج روزانه خود دسترسی به غذا و دارو ندارند، از زمین و هوا و دریا به آنها حمله می‌شود و بچه‌های معصومشان در آغوش مادران و پدران به شهادت می‌رسند؛ پدران و مادران جلوی چشم کودکان خردسال به شهادت می‌رسند اما یک کلمه از آنها می‌شنویم انگار که هیچ انتظاری از هیچ انسانی در عالم ندارند و آن کلمه «حسبی الله و نعم الوکیل» است.

وی تصریح کرد: این بینش ناشی از جهان بینی عمیق است؛ اینکه شهادت و رفتن در راه خدا را برای خود یک زندگی ابدی می‌دانند برای همین آن را تنگاتنگ در بغل می‌گیرند و به همین دلیل مردم فلسطین و غزه پیروز خواهند شد که نه همین الان هم پیروز هستند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه پیروزی این نیست که به حسب ظاهر دشمنان شکست بخورند، ابراز کرد: دشمنان اهل بیت در طول تاریخ به حسب ظاهر بر اهل بیت و یارانشان مسلط بودند اما امروز کدام فکر و تمدن جهان را اداره می‌کند و کدام گروه و افراد در زباله دان تاریخ هستند؟ این مردم همین امروز پیروزند چون تمدنی پیروزی آفرین دارند و چون جنسشان جنس «انقطاع الی الله» است؛ خودشان را ذبیح و کشته در راه خدا می‌خواهند و این عظمت مردم غزه است که بیدارگر و بصیرت بخش است.

وی تاکید کرد: این عظمت قلوب همه عالم را به تکان درآورده؛ حتی کسانی که به حسب ظاهر موحد نیستند بلکه ذره‌ای از فطرت انسانی آنها باقی است؛ حتی در کشورهایی که امرای آنها سلطه گران عالم هستند؛ در آمریکا، فرانسه و انگلیس می‌بینید نهضت‌های قوی مردمی ایجاد می‌شود که به آن سبب است که خدا قلوب را تسخیر می‌کند و صبر جانانه در مسیر خدا توسط عده‌ای از مردم در حال تحقق است و اثر آن در عالم این است که قلوب مردم عالم در حال تکان خوردن است و این سنت قطعی الهی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: اگر امام و نایب امام زمان (عج) ما وعده پیروزی قطعی مردم فلسطین را می‌دهد از باب وعده قطعی خداوند تبارک و تعالی است؛ او تبیین می‌کند، تطبیق مصداق می‌دهد و می‌گوید جنگ امروز جنگ فلسطین و اسرائیل نیست، جنگ حق و باطل است و حق همیشه پیروز است؛ هر کس در مسیر حق بایستد پیروز است؛ همانطور که در گذشته ملت بزرگ ایران در طول تاریخ بیش از ۴۰ ساله خود شکوهی مانند ۲۵ آبان در اصفهان آفریدند و خدا به همین خاطر به آنها پیروزی داده با اینکه دست خالی و تنها هستند.

وی تصریح کرد: امروز وضعیت امرای جهان اسلام را ببینید؛ این کنفرانس‌هایی که برگزار می‌شود، یک نفر جرأت دارد که تمام قد در مقابل آنها بایستد و آن به سبب پشتوانه مردمی از او و چون مردم هم مانند او فکر می‌کنند که دفاع کنند از فلسطین و فلسطینیان و نترسند از هزینه‌هایی که خواهد پرداخت، است.

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: ملت ایران آماده شده برای پرداخت هزینه و بارها ثابت کرده که حاضر است از حق دفاع کند ولو اینکه هزینه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، دفاعی و امثال آن را بپردازد.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این بیداری طوری محقق شود که نه تنها ملت‌های بیدار در جهان اسلام و کل جهان و مستضعفین به پا خیزند بلکه حکومت‌های مردمی و ضد سلطه جرأت پیدا کنند خواست واقعی مردم خود را دنبال کنند و ملت خود را از دست سلطه گران نجات دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: آرزوی توفیق برای مردم اصفهان را داریم که این مردم به گردن مردم ایران حق بزرگی دارند و نقش مهمی در ایجاد تمدن ایران اسلامی داشته و دارند و همچنان پیشتاز تمدنی این سرزمین هستند.

عبدالرحمان الراجع عضو انصار الله یمن در ادامه در ادامه این مراسم اظهار کرد: انقلاب اسلامی نقش بزرگی در بیداری اسلامی داشت و ما در یمن چیزهای زیادی یاد گرفتیم.

وی افزود: تشابه زیادی بین ایران و یمن وجود دارد از قبیل پایداری ملت یمن که مشاهده می‌کنید، یمنی‌ها هزاران شهید تقدیم کرده‌اند، و این راه استمرار دارد.

عضو انصارالله یمن ادامه داد: آنچه که امروز در منطقه اتفاق می‌افتد و مردم در فلسطین و لبنان تقدیم می‌کنند، بزرگترین پیامی است که مردم جان خود را فدای میهنشان می‌کنند.

الراجع دو نقش برای یمن تعریف کرد و گفت: یکی را آقای الحوثی انجام دادند و ایشان تلاش برای مقاومت کردند، آنچه که نیروهای یمنی برای مقاومت در غزه انجام می‌دهند.

وی نقش دوم یمنی‌ها را حضور مردم در تظاهرات یمن دانست و گفت: نقش همه ما در جهان چه ایران و یمن از یک پایگاه دینی و ملی است و آن استمرار در دفاع از فلسطین است.

کد خبر 704721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.