۵۰ درصد بذر گندم گلستان در تعاونی روستایی تولید می‌شود

مدیرکل تعاونی روستایی گلستان گفت: ۵۰ درصد از نیاز بذر گواهی شده گندم استان گلستان در ۴۷ مرکز تعاون روستایی در استان گلستان تولید و توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، محمدرضا جامی بعداز ظهر_ پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان‌ماه_ در حاشیه تور رسانه‌ای خبرنگاران در بازدید از مراکز تولید بذر استان گلستان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: فعالیت تعاون روستایی است از سال ۸۴ با تولید بذور گندم و سویا شروع شده‌است و در این مرکز بذر با تنوع ارقام خریداری، فرآوری، ضدعفونی و گواهی می‌شود.
وی تصریح کرد: تعاون روستایی مهمترین نهاد تولید بذور گواهی شده است که انها را در اختیار کشاورزان برای کشت محصولات به ویژه محصولات پاییزه قرار می‌دهد.
مدیرکل تعاون روستایی گلستان با اشاره به تولیدی ۳۰ درصدی نیاز بذری کشاورزان در کشور خاطرنشان‌کرد: در کشور سالانه ۴۵۰ هزار تن گندم گواهی شده تولید و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد که این مقدار، ۳۰ درصد نیاز کشاورزان را تأمین می‌کند، در صورتی که استان گلستان با تولید حدود ۴۰ هزار تن بذر گندم بیش از ۵۰ درصد نیاز بذور گندم کشاورزان را تأمین می‌کند.
وی ادامه داد: علاوه بر تأمین بذر گندم کشاورزان در کشت پاییزه امسال، تعاون روستایی در حال آماده‌سازی بذر گندم برای سال آینده است‌.
کد خبر 704704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.