لزوم توسعه خدمات حمل‌ونقلی در مناطق غربی شهر اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از وجود مشکلات ساختاری و ترافیکی در سطح شبکه معابر شهری، گلوگاه‌های محلی و حمل‌ونقل عمومی منطقه ۱۱ خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت توسعه خدمات حمل‌ونقل و ترافیک در مناطق غرب اصفهان، نگاه و رویکرد ویژه حوزه ترافیک برای این مناطق در سال آینده خواهد بود.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جمعیت ۷۰ هزار نفری و شرایط ویژه منطقه ۱۱ به لحاظ بافت تاریخی و اتصال شبکه معابر آن به شهر پرتراکم خمینی‌شهر اظهار کرد: با توجه به لزوم آینده‌نگری در برنامه‌های جامع شهری و معضلات و مشکلات شهروندان در اتصال این دو شهر، همچنین ظرفیت‌های بالفعل این منطقه برای انتقال سفرهای شمال اصفهان به غرب و تأثیر آن در کاهش حجم ترافیک رینگ سوم در محدوده بزرگراه شهید خرازی، انجام پژوهش و مطالعات ترافیکی در مناطق غربی اصفهان ضرورت دارد.

وی احداث پروژه رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به سمت خیابان‌های شریف شرقی و درخشان و پروژه ساماندهی خیابان ابوذر را از جمله پروژه‌های شاخص ترافیکی منطقه ۱۱ در سال جاری دانست و افزود: احداث خیابان‌های کاتب اصفهانی، حکمت و قدس به سمت خیابان بهشت، از جمله اقدامات مطلوب برای بهبود و روان‌سازی ترافیک در این منطقه است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مجموع بودجه ترافیکی منطقه ۱۱ حدود ۸۰ میلیارد تومان است که ۶۰ میلیارد تومان به‌صورت مستقیم توسط منطقه و ۲۰ میلیارد از طریق شهرداری مرکزی برای اجرای ۲۵ پروژه ترافیکی تخصیص داده شده است که به‌طور حتم در سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

حق‌شناس با اشاره به بازدید از پروژه‌های ترافیکی منطقه ۱۱ و نشست مشترک با مدیران شهری منطقه، از وجود مشکلات ساختاری و ترافیکی در سطح شبکه معابر شهری، گلوگاه‌های محلی و حمل‌ونقل عمومی منطقه ۱۱ خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت توسعه خدمات حمل‌ونقل و ترافیک در مناطق غرب اصفهان، نگاه و رویکرد ویژه حوزه ترافیک برای این مناطق در سال آینده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تدابیر اجرایی برای بهبود سرویس‌دهی حمل‌ونقل همگانی با هدف کاهش معضلات و رضایتمندی شهروندان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 704683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.