افتتاح  بیش از ۴۰۰۰ واحد بهداشتی تا پایان کار دولت سیزدهم

وزیر بهداشت با اشاره به جذب ۴۳۰۰ بهورز و ۶۵۰۰ نیروی بهداشتی در دولت سیزدهم گفت: از ابتدای دولت تا به امروز حدود ۲ هزار پروژه بهداشتی به بهره‌برداری رسیده است و هدف‌گذاری کرده‌ایم تا پایان دولت سیزدهم این پروژه‌ها را به ۴۴۰۰ واحد برسانیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی در نمایشگاه «روایت پیشرفت» که در قم برپا شده است، اظهار کرد: این روزها جهان شاهد وقایعی است که در دنیا زبانزد شده است؛ افرادی که خود را مدعی حقوق بشر و قدرت در جهان می‌دانستند نقاب را از صورت کنار زدند و شخصیت واقعی خود را نشان دادند.

وی افزود: جنایتی که اسرائیل و آمریکا در غزه رقم زده در طول تاریخ نمونه مشابهی نداشته است، همه شاهد هستیم حقوق بشر و سازمان‌های مختلف برابر این نسل‌کشی‌ها سکوت کرده‌اند.

وزیر بهداشت گفت: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، مسئله سلامت جزو مسائل درجه یک کشور است، سلامت بدون شک یکی از مهم‌ترین موضوعات کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم محور ما از درمان محوری به سمت پیشگیری سوق داده شده است و به لطف خدا و تلاش مجموعه دولت این اتفاق را در شبکه سلامت کشور رقم زدیم.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته علمی کرونا با هدف بازنگری در شیوه کنترل و پیشگیری با حضور ۶۰ استاد بزرگ در حوزه مربوطه، واردات انبوه واکسن با همکاری مشترک همه ارکان نظام با هدف ارتقای سطح ایمنی جامعه از اولین برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان کشور در روزهای ابتدایی دولت بود.

وی تاکید کرد: ابتدای دولت براساس آمار روزانه ۷۰ هزار واکسن به افراد سالخورده تزریق می‌شد و این مسئله باعث شده بود فرآیند واکسیناسیون سرعت کمی داشته باشد.

وزیر بهداشت مطرح کرد: با پیگیری شخص آیت‌الله رئیسی و مکاتبات با کشور چین موفق شدیم ۱۶۰ میلیون دوز واکسن را وارد کشور کنیم، به حدی سرعت واکسیناسیون بالا رفت که آمار روزانه ما به حداقل یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز رسید.

وی افزود: علاوه بر واردات واکسن بحث حمایت از تولید واکسن‌های داخلی هم در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت؛ امروز شش مرکز تولید واکسن در کشور داریم که آمادگی ساخت واکسن برای هر گونه ویروس و میکروبی دارند.

عین‌اللهی بیان کرد: راهبرد دوم دولت در حوزه سلامت بیمه درمانی بود؛ بر این اساس همگانی‌سازی بیمه پایه سلامت را پس از ۴۴ سال در کشور رقم زدیم.

وی گفت: همچنین در دولت سیزدهم ۱۲ میلیون در پنج دهک نخست جامعه به صورت رایگان بیمه شده‌اند، علاوه بر آن درمان رایگان سه دهک ابتدایی جامعه و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت تا به امروز انجام شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به آمار پروژه‌های بهداشتی افتتاح شده در دولت، تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز حدود ۲ هزار پروژه بهداشتی به بهره‌برداری رسیده است و هدف‌گذاری کرده‌ایم تا پایان دولت سیزدهم این پروژه‌ها را به ۴۴۰۰ واحد برسانیم.

وی افزود: اتفاق مهم دیگری که دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان رقم زده است، جذب ۴۳۰۰ بهورز و ۶۵۰۰ نیروی بهداشتی با هدف ارتقای سلامت جامعه است.

عین‌اللهی گفت: مسئله مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که آمار اضافه شدن خودرو کمک‌دار به حوزه بهداشت در دولت قبلی صفر بوده است، اما با تلاش دولت سیزدهم به ویژه وزارت بهداشت تا به امروز ۵۴۰۰ موتورسیکلت کمک‌دار و ۵۰۰ خودروی شاسی بلند کمک دار به شبکه سلامت و درمان ما اضافه شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این دستگاه‌ها، ۵۸ آمبولانس زمینی، ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه هوایی، مجوز و خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس و تجهیز آن بخشی از اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم بوده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سلامت و درمان مردم عزیز در مناطق محروم مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته است، اظهار کرد: تا به امروز اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه بهبود تغذیه مادران باردار در مناطق محروم اختصاص داده شده است.

وی درخصوص اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه قانون جوانی جمعیت گفت: تا به امروز ۶۳ قلم داروی تخصصی ناباروری زیر پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند، همچنین قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را هم به ریاست بنده تشکیل داده‌ایم و در مدت زمان دو ساله دولت سیزدهم، ۱۲۳ مرکز سطح سه و ۶۷ سطح ۲ ناباروری را در کشور افتتاح کرده‌ایم.

کد خبر 704660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.