آیت‌الله اختری در سپهر حوزه‌های علمیه یک ستاره درخشان است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: آیت‌الله اختری در سپهر حوزه‌های علمیه یک ستاره درخشان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت الاسلام حاج علی اکبری امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان‌_ در آئین نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اختری (ره) با عنوان «مردی از جنس شجاعت و فضیلت» اظهار کرد: آیت الله اختری در سپهر حوزه‌های علمیه یک ستاره درخشان است.

وی افزود: کلید واژه‌های عالم پرتلاش، ابوالشهید، پرهیزگار، تلاش و مجاهدت در فقاهت، سیاست و ترویج معارف با دل و همه توان و همچنین روحانی مخلص و متخلق در پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت ارتحال آیت الله اختری (ره) دارای نکات اساسی و بسیار پر اهمیت است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: وقت شناسی و نظم آیت الله اختری بسیار حائز توجه و زبانزد است و نگاه ایشان، نگاهی بلند و با افق بود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: شهادت می‌دهم که آیت الله اختری از اول تا آخر در صراط مستقیم الی الله و خط امام و رهبری حرکت نمود. ایشان اهل بیان و قلم بود و در نوشته‌های ایشان، مراجعات متعدد به اسناد و مراجع معتبر مکتوب کاملاً مشهود است.

وی افزود: مرحوم اختری رضوان الله تعالی علیه، امام جمعه تراز برای انقلاب بودند که آینده نگری و نشاط در وجود ایشان موج می‌زد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: حق نسل جوان است که با مفاخر خود آشنا شوند و برگزاری این اجلاس یک مقدمه در این راستا است.‌

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: برگزاری برنامه‌های تجلیل از فرزانگان، یک ضرورت تربیتی و یکی از راهکارهای خوب برای معرفی بزرگان به نسل جدید است. الگو سازی و معرفی چهره‌های برجسته و فرهنگ سازی در این راستا، اقدامی ارزشمند است. در همین راستا، رهبر معظم انقلاب در سفر به استان‌های مختلف کشور و در مطلع کلام مبارکشان، به مفاخر و بزرگان آن منطقه اشاره می‌کنند و تاکید دارند که جوانان با این سرمایه‌ها و افتخارات آشنا شوند.

به گزارش ایمنا، آئین نکوداشت آیت‌الله شیخ عباسعلی اختری (ره) با عنوان «مردی از جنس شجاعت و فضیلت» با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج)، شهردار سمنان، فرماندار، ائمه جمعه سراسر استان و جمع کثیری از مردم و مسئولان برگزار شد.

کد خبر 704659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.