ایجاد بیش از ۲۳ هزار شغل توسط کمیته امداد در کردستان

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: طی سه سال گذشته کمیته امداد کردستان ۲۳ هزار و ۵۴۹ مورد اشتغال در استان ایجاد کرده است که ۱۸ هزار و ۸۲۴ مورد آن‌ها مددجو و چهار و ۶۸۵ مورد غیرمددجو و اقشار نیازمند بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج، رضا طوسی، امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان_ در کارگروه اشتغال استان کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته کمیته امداد استان کردستان ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات آموزش فنی و مهارتی و اشتغال پرداخت کرد که باعث شد رتبه برتر جشنواره شهید رجایی را از آن خود کند.

وی افزود: کل اعتبارات امسال کمیته امداد استان (تبصره ۱۸) نیز یک هزار و ۷۷ میلیارد تومان بوده که ۶۹ درصد آن ابلاغ شده است و انتظار داریم ۴۶۰ میلیارد تومان نیز از محل منابع استانی به این نهاد اختصاص پیدا کند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان ادامه داد: به صورت کلی برنامه‌ای که در کمیته امداد تعریف شده است یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار بوده که تاکنون ۴۹ درصد آن ابلاغ شده است.

طوسی به سهمیه اشتغال امسال کمیته امداد استان نیز اشاره کرد و گفت: در تعهد مرکزی ۱۵ هزار و ۳۹۰ فرصت شغلی در نظر گرفته شده است که عملکرد این بخش تاکنون سه هزار و ۶۹۲ مورد اشتغال با ۲۴ درصد تحقق بوده است، اما در سامانه رصد استانی سه هزار و ۳۳۸ مورد تعهد کمیته امداد بوده که ۹۰ درصد آن تاکنون تحقق پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: برنامه خودکفایی مددجویان تحت پوشش و خروج آنها از زیر چتر حمایت این نهاد یک پروسه سه ساله دارد که طی سه سال گذشته ۲۳ هزار و ۵۴۹ مورد ایجاد اشتغال را در استان داشتیم که ۱۸ هزار و ۸۲۴ مورد آنها مددجو و چهار و ۶۸۵ مورد غیرمددجو و اقشار نیازمند بودند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد: دوم آذرماه امسال نیز جشن خودکفایی مددجویان و تجلیل از یاوران اشتغال استان کردستان در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

تحقق ۷۳ درصدی تعهد اشتغال استان کردستان در سال جاری

فرزاد پیشکاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: تعهد اشتغال استان کردستان در سال جاری ۲۱ هزار و ۵۹۹ نفر بوده که تاکنون ۱۵ هزار و ۷۹۵ نفر آن معادل ۷۳ درصد محقق شده است.

وی افزود: در این رابطه دستگاه‌های برتر استان به ترتیب جهاد کشاورزی، صمت و کمیته امداد بوده و شهرستان‌های برتر تحقق اشتغال استان نیز شهرهای سقز و قروه، بانه و دیواندره بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال، ایجاد شغل پایدار و معیشت خانواده‌ها در استان کردستان بسیار خوب و بی‌سابقه بوده است.

کد خبر 704628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.