پیمانکاران برای تکمیل سالن اجلاس به خط شدند/ آغاز  فرایند تدوین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تمام شهروندان ساکن در اصفهان و شهرهای اطراف که جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر را شامل می‌شود، از آلودگی هوای نصف‌جهان متأثر هستند.

وی با بیان اینکه علاوه بر تدابیر مسئولان دولتی همچون تعطیلی کارخانجات و فعالیت‌های عمرانی، تمام ما شهروندان در قبال این آلودگی هوا مسئول هستیم، افزود: از شهروندان درخواست دارم برای تردد در شهر کمتر از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند و در صورت ضرورت سفر، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سعی می‌کنیم هر ماه گزارش پیشرفت پروژه‌های مهم شهر را تا ماه قبل آن دریافت کنیم، خاطرنشان کرد: بیست‌وسوم آبان گزارش، هفت‌ماهه پروژه‌های نصف‌جهان توسط معاونت برنامه‌ریزی با حضور شهردار اصفهان ارائه شد و مواردی که به موانعی برخورد کرده بود فهرست شد تا بتوانیم به‌صورت جداگانه برای ماه‌های بعدی به آن بپردازیم.

نورصالحی با بیان اینکه دو پروژه بزرگ و مهم شهر شامل خط دو مترو رینگ چهارم فعال است و پیشرفت خوبی داشته است که تمرکز و توجه به پیشرفت بهتر آن نیز داریم، اضافه کرد: در روزهای اخیر جلسه‌ای در یکی از ایستگاه‌های متروی اصفهان برگزار و پیشرفت آن کنترل شد، همچنین موانعی که سر راه آن است و باید با کمک مسئولان استان، به‌ویژه مصوبات مورد نیاز در کمیسیون ماده ۵، رفع شود، مطرح شد تا این پروژه هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه اگر سیستم حمل‌ونقل عمومی سالم، کامل، جامع، سریع و روان داشته باشیم، شهروندان از آن استفاده خواهند کرد، اضافه کرد: روز دوشنبه هفته جاری نیز در جلسه کمیسیون حمل‌ونقل شهری شورا میزبان چند تن از مسئولان ذی‌ربط دولتی بودیم و در مورد خط سه مترو، اتصال خطوط متروی اصفهان به شهرهای اطراف و احداث رینگ ریلی در شرق اصفهان مواردی مطرح شد.

با توجه به اینکه فرایند تدوین بودجه سال آینده آغاز شده، تا ماه‌های آینده، مطابق زمان‌بندی این لایحه به شورا تقدیم می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به شرایط شهر اصفهان، پدیده وارونگی هوا در فصول پاییز برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کند که امیدواریم بتوانیم وضعیت حمل‌ونقل مناسب را فراهم کنیم.

نورصالحی گفت: برای تکمیل پروژه‌های رینگ چهارم، خط دو مترو، تعریض بزرگراه شهید خرازی و احداث پل صاحب‌روضات نیز تیم‌های عمرانی در حال تلاش شبانه‌روزی هستند که تعدادی از این پروژه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه کمیسیون تلفیق، مروری در رابطه با سیاست‌های کلان و کلیات بودجه سال آینده داشتیم که در آن مقطع نیز پروژه‌های حمل‌ونقلی در کنار سایر پروژه‌های همیشگی، در اولویت نخست است؛ جمع‌بندی کلی در این رابطه داشتیم و با توجه به اینکه فرایند تدوین بودجه سال آینده آغاز شده، تا ماه‌های آینده، مطابق زمان‌بندی این لایحه به شورا تقدیم می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه موارد دیگری همچون تسریع در تدوین بودجه تاکید و نظرات نیز مورد تبادل قرار گرفت، اضافه کرد: با توجه به برگزاری برنامه‌هایی در سالن اجلاس مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای و کاهش سرعت پیمانکاران، به‌تازگی آن‌ها دوباره فعال شدند و بودجه مورد نیاز، به‌صورت احتمالی در اصلاح بودجه امسال و در بودجه سال آینده، در نظر گرفته می‌شود تا این پروژه به بهره‌برداری برسد که با توجه به تلاش و اعتبارات مدیریت شهری برای آن، حائز اهمیت است.

نورصالحی افزود: در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورا، میزبان شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر بم بودیم که برای تبریک روز اصفهان به‌نمایندگی مردم این شهر، در نصف‌جهان حضور یافتند؛ در زلزله سال ۱۳۸۲ در شهر بم، استان اصفهان در بین استان‌های کشور، بیشترین تلاش را برای بازسازی این شهر داشت.

وی ادامه داد: در رابطه با موضوع تکمیل شبکه فیبر نوری شهر اصفهان و پروژه‌های تأمین آب نیز مذاکراتی انجام شد و به جمع‌بندی خوبی رسیدیم.

کد خبر 704608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.