مراجعه بیش از ۳۸ هزار نفر به مراکز انتقال خون کرمانشاه

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: از ابتدای فروردین‌ سال جاری تا امروز بیش از ۳۸ هزار و ۶۴۰ نفر به مراکز انتقال ثابت و سیار انتقال خون مراجعه داشتند که از این تعداد بیش از ۳۵ هزار و ۳۶۰ نفر موفق به اهدا خون شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مریم میرزاده صبح امروز _پنجشنبه بیست و پنجم آبان_ در جمع خبرنگاران با اشاره به روند انتقال خون در استان کرمانشاه، اظهار کرد: با وجود اینکه در حال حاضر ذخیره خون در استان کرمانشاه بیشتر از ۹ روز است، اما به دلیل آغاز فصل سرما روند انتقال خون توسط مراجعه‌کننده‌ها رو به کاهش است و از مردم درخواست اهدای خون داریم.

وی افزود: از آنجا که عمر پلاکت تنها سه روز است با کاهش مراجعات در کوتاه‌مدت برای تأمین پلاکت مورد نیاز در استان کرمانشاه مواجه خواهیم بود، اما همشهریان باید توجه داشته باشند با توجه به اینکه سازمان انتقال خون در استان علاوه بر تأمین خون مورد نیاز مراکز درمانی مراجعات درمانی زیادی از استان‌های همجوار خود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه اضافه کرد: خون‌های اهدا شده همه برای نیاز درون‌استانی در مراکز بیمارستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به خارج از استان ارسال نخواهیم داشت.

میرزاده با اشاره به همیشگی بودن نیاز به خون در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون یک نیاز همیشگی است، بنابراین همه گروه‌های خونی برای پاسخگویی به درخواست‌ها مورد نیاز است، اما در این بین گروه‌ها خونی منفی درصد بالایی از نیازها خونی استان است.

وی با اشاره به آمار هفت ماه گذشته در اهدا خون تصریح کرد: از ابتدای فروردین سال جاری تا امروز بیش از ۳۸ هزار و ۶۴۰ نفر به مراکز انتقال ثابت و سیار انتقال خون مراجعه داشتند که از این تعداد بیش از ۳۵ هزار و۳۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند و از مجموع اهدا کنندگان از ابتدای سال جاری تا امروز هزار و ۹۷۱ نفر زن و ۳۳ هزار و ۳۸۶ نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به اینکه پلاکت خون تنها از مراجعه‌کنندگان مرد دریافت شده است، از مجموع مراجعه‌کنندگان هشت ماه نخست سال، ۹۰۲ واحد پلاکت خون دریافت شده است.

کد خبر 704584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.