۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
افزایش نرخ بیکاری در فرانسه

تورم در فرانسه همچنان در حال کاهش، اما بیکاری در حال افزایش است، آغاز و تداوم این روند از ابتدای سال نگرانی‌های را برای سراسر اروپا ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نرخ تورم فرانسه با کاهش مداوم در طول سال ۲۰۲۳ همچون سراسر اروپا در مسیر نزولی قرار گرفته است. اداره آمار این کشور از کاهش تورم در اکتبر به چهار درصد خبر داد که کمتر از تورم ۴.۹ درصدی سپتامبر است. بخش انرژی با افزایش ۵.۲ درصدی قیمت انرژی در اکتبر در مقایسه با ۱۱.۹ درصد برای بازه زمانی مشابه در سال گذشته، بیشترین نقش را در تغییرات این ارقام ایفا می‌کند. داده‌های تورم اتحادیه اروپا و منطقه یورو مسیر مشابهی را دنبال می‌کنند و کاهش قیمت انرژی عامل اصلی کاهش تورم است. منطقه یورو یک اتحادیه مالی و اقتصادی شامل کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که یورو را به عنوان پول رسمی خود انتخاب کرده‌اند.

افزایش بیکاری به دلیل وضعیت اقتصاد جهانی

داده‌های سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد بیکاری در حال افزایش است. نرخ بیکاری فرانسه در سه ماهه سوم به ۷.۴ درصد رسید که نسبت به ۷.۲ درصد در سه ماهه دوم و ۷.۱ درصد در سه ماهه اول افزایش را نشان می‌دهد. این نرخ هنوز در محدوده خطر قرار ندارد، اما این افزایش جزئی می‌تواند به یک روند طولانی‌مدت تبدیل شود. بانک مرکزی فرانسه تخمین می‌زند که نرخ بیکاری به آرامی به افزایش خود ادامه دهد و در ۲۰۲۵ به ۷.۸ درصد برسد. تحلیلگران و سیاست‌مداران وضعیت اقتصاد جهانی را عامل افزایش بیکاری فرانسه می‌دانند.

افزایش نرخ بیکاری در فرانسه

صندوق بین‌المللی پول در اکتبر توضیح داد که اقتصاد جهانی در وضعیت نامناسبی قرار دارد که کاهش رشد در اقتصادهای پیشرفته بارزتر است.

کمیسیون اروپا تخمین‌های رشد منطقه یورو را برای ۲۰۲۳ با ۰.۶ درصد به جای مثبت ۰.۸ درصد برای تولید ناخالص داخلی این منطقه و مثبت ۱.۲ درصد به جای ۱.۳ درصد برای ۲۰۲۴ اصلاح کرد. این شرایط به دنبال تقاضای ضعیف جهانی رخ داده است.

بیکاری در سراسر اروپا

پیش‌بینی‌های تیره‌تر از اقتصاد اروپا می‌تواند باعث نگرانی‌های مبنی بر این امر شود که بیکاری به‌زودی در سراسر قاره افزایش خواهد یافت و وضعیت فعلی فرانسه را منعکس خواهد کرد.

نرخ بیکاری اتحادیه اروپا در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳، مانند سه‌ماهه دوم به ۶ درصد رسید. در منطقه یورو نیز بدون تغییر نسبت به سه‌ماهه پیش در ۶.۴۵ درصد برای سه‌ماهه سوم ثابت می‌ماند. تاکنون داده‌های یورواستات تثبیت کاهش شدید بیکاری پس از همه‌گیری در سراسر اروپا را نشان می‌دهد.

کد خبر 704560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.