«همراه شقایق‌ها» به یاد دانش‌آموزان شهید

در آستانه ۲۵ آبان، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان، حرم حضرت زینب (س) میزبان کنگره شهدای دانش‌آموز با عنوان «همراه شقایق‌ها» بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حرم مقدس حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (س) نگینی در شهر اصفهان است که سال‌ها دوستداران اهل بیت به‌خصوص ساکنان اصفهان به عناوین مختلف ارادت خود را به این مکان مقدس اعلام کرده‌اند.

تزئین داخلی حرم در چهار طرف به صورت گچبری‌های مقرنس و در سقف آن نقاشی به سبک دوران صفوی است که دور تا دور آن اسامی پاک ائمه اطهار (ع) نوشته شده است، همچنین گچ‌بری در و دیوار و گنبد متبرک به آیات قرآن کریم است و آئینه‌کاری‌های هنرمندانه‌اش زیبایی حرم را دوچندان نمایان می‌سازد.

از لحظه ورود حجم انبوهی از اهالی زینبیه نگاهم را به سوی خودشان جلب کردند، این شهروندان برای استفاده از خدمات غرفه شهدا به صحن بیرونی حرم حضرت زینب (س) آمده بودند و سخت درگیر شرکت در مسابقات، انجمن‌های خیریه و دیگر خدمات و مسابقات این غرفه‌ها بودند، همچنین چایخانه حضرت زینب (س) با عنوان «امید اهل عالم خدمات شایسته‌اید» خدمت‌رسانی می‌کرد.

این غرفه‌ها به نام شهدایی از جمله شهید حمیدرضا باب‌الخانی، شهید علی لندی، شهید مسلم جاوید، شهید عباس خالقی، شهید اسماعیل چراغی، شهید ابوالفضل شیروانیان، شهید علی‌اصغر بیگلو، شهید حسین فهمیده، شهید حمیدرضا الداغی، شهید دانیال رضازاده، شهید محمدرسول دوست‌محمدی، شهید رسول نم‌نبات، شهید محسن حججی، شهید مهدی نوروزی، شهید محسن حمیدی و شهید مصطفی صدرزاده ثبت شده بود.

«همراه شقایق‌ها» به یاد دانش‌آموزان شهید

به سمت حسینیه حرم حضرت زینب (س) می‌روم، در راه حضور پرشور و فعال خادمان نظرم را به خودشان جلب می‌کنند، هنگام ورود به حسینیه برگه شرکت در قرعه‌کشی را به شرکت‌کنندگان می‌دهند و پس از آن، همه روی صندلی‌ها مستقر می‌شوند.

حمید راستی، مجری برنامه روی استیج می‌آید و ویژه‌برنامه «همراه شقایق‌ها» را به‌طور رسمی آغاز می‌کند، محسن حلوی‌منش با صوت زیبایش در قرائت قرآن مجلس را متزلزل می‌کند و پس از او نوبت به اجرای مارش نظامی می‌رسد و سربازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حال و هوای دیگری را برای سالن پدید می‌آورند.

پس از سخنرانی‌های حجت‌الاسلام صادق‌زاده، تولیت آستان قدس حضرت زینب (س) و محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، نوبت به اجرای سرود دختربچه‌های محله زینبیه می‌رسد و با خواندن ابیاتی دلنشین، جمله زیبای «میراث ایران شده شهادت» را در ذهن مردم حک می‌کنند.

نوبت به مداحی سیدمحمد معنوی می‌رسد؛ او با زیبایی بیانش مجلس را به دست می‌گیرد و قطره‌های اشکی را از چشمان اهالی محله و خانواده‌های شهید جاری می‌کند، شعار «به‌زودی در قدس نماز جماعت خواهیم خواند» به‌صورت مکرر روی نمایشگر بزرگ سالن نمایش داده می‌شود.

«همراه شقایق‌ها» به یاد دانش‌آموزان شهید

دور تا دور حسینیه پر از عکس‌های شهیدانی از جمله شهید حاج حسین خرازی، سیدروح‌الله عجمیان، یحیی براتی، حجت‌الاسلام عبدالله میثمی، ابوالفضل علیجانی، مصطفی چمران، عباس بابایی، ابراهیم همت، محسن حججی و مهدی باکری است، همچنین پرچم‌های ایران که از بالای ستون‌های حسینیه به پایین سر خورده، نمای زیبایی را برای این مکان به ارمغان می‌آورد.

در همین لحظات، مسئولان چفیه بر دوش وارد حسینیه حرم می‌شوند و در ردیف اول می‌نشینند، همچنین پرچم ایران در کنار پرچم فلسطین و حزب‌الله نشان‌دهنده هم‌دردی ایرانیان با کودکان فلسطینی است.

به گزارش ایمنا، ویژه‌برنامه شقایق‌ها از برنامه‌های با عنوان ورود حاملان قرآن، تلاوت قرآن به مدت پنج دقیقه، ورود گروه پرچم و رزم‌نواز، اجرای سرود دختران، کلیپ امیر بی‌گزند، کلیپ بشنویم، کلیپ جهاد تبیین، سخنرانی تولیت آستان قدس حرم حضرت زینب (ع)، روایتگری خادمان شاه‌چراغ، مستند شهید باب‌الخانی، سخنرانی همسر شهید حمیدرضا باب‌الخانی، تجلیل از فرزندان شهدا، سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، کلیپ مرز مقاومت، تجلیل از خانواده شهدا، تجلیل از خادم‌الشهدا و قرعه کشی تا ساعت ۲۱:۳۰ ادامه پیدا می‌کند.

«همراه شقایق‌ها» به یاد دانش‌آموزان شهید

کد خبر 704536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.