فصل جدید روابط ایران و آذربایجان امید بخش است

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: فصل جدید روابط ایران و آذربایجان امید بخش بوده و امیدواریم نتیجه این روند به نفع منافع هر دو کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سید عباس موسوی شامگاه امروز _چهارشنبه بیست و چهارم آبان‌ماه_ در دیدار با رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان ضمن ابراز رضایت از فصل جدید روابط ایران و آذربایجان اظهار داشت: جمهوری اسلامی از گسترش روابط با همسایگان استقبال می‌کند.

موسوی ادامه داد: آذربایجان یکی از همسایگان مهم با اشتراکات فرهنگی و روابط دیرینه با جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در ادامه از چشم‌انداز جمهوری آذربایجان و تصویب برخی طرح‌ها در جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی و روابط سیاسی با ایران خبر داد و گفت: امیدواریم با تنش زدایی های انجام شده نتیجه نهایی روندی که آغاز شده به نفع منافع هر دو کشور و منطقه باشد.

حسین پیرموذن رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان نیز ضمن تقدیر از سفیر جمهوری اسلامی از تقویت روابط ایران و آذربایجان ابراز امیدواری کرد و اظهار کرد: مصوبات اخیر انجام شده در جهت حفظ منافع ملی و بین المللی برای کشورمان بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر نقش کریدور جهانی شرق به غرب افزود: استان اردبیل با توجه به وجود ۲۸۳ کیلومتر مرز مشترک با آذربایجان و گمرک بیله سوار نقش بسیار مهمی دارد از این رو در تلاشیم چند تفاهم نامه مصوب شده در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایحان که شامل توسعه گمرک، تعرفه ترجیحی تردد مسافری بین دو کشور و کلنگ زنی بندر خشک است عملیاتی شود.

کد خبر 704525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.