گام‌های نهایی شگفتی عربستان؛ پیست اسکی شهر هوشمند نئوم

عربستان سعودی در تکمیل پروژه شهر هوشمند و آینده‌نگر نئوم، در حال ساخت یک پیست اسکی شگفت‌انگیز به نام تروجنا (Trojena) است که در ساخت آن از آب کارخانه نمک‌زدایی شهر استفاده می‌شود تا صرفه‌جویی حداکثری و پایبندی به اصل دایره‌ای در استفاده از منابع حفظ شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هیچ‌چیز نمی‌تواند فراتر از تصویری که اکثر مردم از عربستان سعودی دارند به اندازه یک سرزمین عجایب زمستانی باشد. با این حال، این کشور دقیقاً تصور به‌نظر محال زمستانی را در کوه‌های نئوم، یعنی همان شهر آینده ۴۶۱ میلیارد یورویی (۵۰۰ میلیارد دلار) خود می‌سازد.

تلاش‌های نهایی شگفتی عربستان؛ پیست اسکی شهر هوشمند نئوم

این پروژه شهری جدید در منطقه شمال غرب عربستان در استان تبوک در حال ساخت است که میزبان یک پیست اسکی ماورایی به نام تروجنا Trojena خواهد بود که ترکیبی از معماری شگفت‌انگیز، دریاچه‌ای ساخته دست بشر و مناظر مسحورکننده را به نمایش می‌گذارد.

ایده اسکی کردن در شیب‌های نئوم عربستان سعودی شاید خنده‌دار به نظر برسد، با این حال سازندگان ادعا کرده‌اند که این اتفاق آسان‌تر از چیزی است که شما فکر می‌کنید.

پیست اسکی تروجنا به مدت سه ماه در سال در دسترس اسکی‌بازان خواهد بود، در حالی که بقیه زمان گردشگران می‌توانند ورزش‌های آبی و دوچرخه‌سواری در کوهستان انجام دهند.

تلاش‌های نهایی شگفتی عربستان؛ پیست اسکی شهر هوشمند نئوم

برای ایجاد برف در نئوم فقط به دمای منفی سه درجه سانتی‌گراد نیاز است و می‌توان این کار را برای سه ماه از سال انجام داد. در کوه‌های نزدیک به نئوم، دما به‌طور طبیعی در زمستان به زیر صفر درجه می‌رسد. با در نظر گرفتن گردشگری پایدار، سازندگان تروجنا ادعا می‌کنند که بر به حداقل رساندن مصرف آب، به حداکثر رساندن بازیافت آب و بهره‌برداری از انرژی باد هنگام ساخت برف تمرکز می‌کنند.

علاوه بر این، تلاش‌ها بر این است که از آب کارخانه نمک‌زدایی شهر استفاده شود تا صرفه‌جویی حداکثری و پایبندی به اصل دایره‌ای در استفاده از منابع حفظ شود.

در حالی که زمستان فرصت اسکی کردن در شیب‌های ۳۶ کیلومتری تروجنا را فراهم می‌کند، مردم می‌توانند از شنا کردن دریاچه مصنوعی شهر نیز لذت ببرند و انواع ورزش‌های آبی، همچنین دوچرخه‌سواری در کوهستان را در سایر ایام سال انجام دهند.

تلاش‌های نهایی شگفتی عربستان؛ پیست اسکی شهر هوشمند نئوم

در تابستان میانگین دما در این منطقه حدود ۱۰ درجه کمتر از سایر شهرهای عربستان است و رطوبتی نیز وجود ندارد. پیست اسکی تروجنا قرار است شامل چندین هتل باشد که بلافاصله پس از افتتاح این مرکز در اواخر سال ۲۰۲۶ یا اوایل سال ۲۰۲۷، میزبان بازدیدکنندگان خواهند بود.

در حال حاضر، این پروژه در اولین مراحل توسعه خود است و طبق برنامه‌ریزی‌های فعلی حدود هفت هزار نفر ساکن دائمی این منطقه خواهند بود که می‌توانند زندگی و کار کنند.

تلاش‌های نهایی شگفتی عربستان؛ پیست اسکی شهر هوشمند نئوم

کد خبر 704511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.