حفظ بافت تاریخی منطقه جهانی هورامان در اولویت قرار گیرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: حفظ بافت تاریخی منطقه جهانی هورامان نیازمند تعامل نهادهای دولتی و همراهی مردم منطقه است و باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم آبان_ در نشست با فرماندار کامیاران، بخشدار هورامان، سرپرست پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان و جمعی از نمایندگان ادارات اظهار کرد: بافت‌های تاریخی هر شهر و روستایی نمایانگر فرهنگ و هویت آن منطقه است که حفظ بافت معماری سنتی منطقه جهانی هورامان هم یکی از نیازهای اصلی و مهم است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ بافت معماری هورامان باید در اولویت قرار گیرد، افزود: معماری روستاهای موجود در این منطقه با انطباق بر شیب‌ها به شکل پلکانی شکل گرفته است که نشان از هم‌نشینی مسالمت‌آمیز عوامل طبیعی و انسان‌ساخت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان تصریح کرد: حفظ فرهنگ و اصالت این منطقه به‌ویژه در ساخت‌وسازها باید در نظر گرفته شود تا در کنار ویژگی‌های مبتنی بر اصالت این منطقه، شاهد عادی‌سازی ویژگی‌های بکر و اصیل این منطقه نباشیم.

مهرزاد تاکید کرد: حفظ بافت تاریخی منطقه جهانی هورامان نیازمند تعامل نهادهای دولتی و همراهی مردم منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با وجود تمامی مشکلات موجود و با پیوند و هم‌افزایی بیشتر بتوانیم معرفی صحیحی از ظرفیت‌های بی‌نظیر منظر فرهنگی هورامان داشته باشیم.

کد خبر 704445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.