جبهه مقاومت از مکتب حسینی الگو گرفته است

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: جبهه مقاومت به رهبری ایران از مکتب حسینی که مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح می‌دهد، الگو گرفته است و در طول تاریخ همیشه شاهد تقابل جبهه سازش و جبهه مقاومت بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین هرسیج بعدازظهر امروز_چهارشنبه بیست‌وچهارم آبان_ در همایش دانشجویی مفتاح‌الفرج که با حضور میهمانان ویژه و خانواده شهدای مقاومت برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه ۲۵ آبان هستیم، که به نام روز حماسه، ایثار و شهادت مردم اصفهان نام‌گذاری شده است، روزی که در یک روز ۳۷۰ شهید در این شهر تشییع شدند و در همان روز هم شاهد اعزام جوانان به سوی جبهه‌های حق علیه باطل هستیم.

وی با بیان اینکه حماسه ۲۵ آبان مردم اصفهان، نمونه‌ای از مقاومت بزرگ ملت ایران علیه اشغال و تجاوز بوده است، افزود: مکتب مقاومت بعد از دوران دفاع مقدس همچنان تاکنون تداوم پیدا کرده و امروز شاهد عملیات طوفان‌الاقصی از سوی مردم فلسطین به‌خصوص مردم غزه و جبهه مقاومت بر علیه رژیم اشغالگر، متجاوز و حامیان غربی‌اش به ویژه آمریکا هستیم.

رئیس دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت به رهبری ایران، از مکتب حسینی که مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح می‌دهد، الگو گرفته است، گفت: در طول تاریخ شاهد تقابل دو جبهه مقاومت و سازش بوده‌ایم و این جدال همیشه وجود داشته و در قضیه فلسطین نیز در طول این ۷۵ سالی که از ظهور رژیم مفلوک صهیونیستی می‌گذرد، این دو جبهه و حامیانش در تعارض با یکدیگر بوده‌اند.

وی افزود: این تجربه سازش را در پیمان‌های مختلف مانند اسلو و سیاست‌های عادی‌سازی کشورهای عربی و منطقه‌ای با رژیم صهیونیستی دیده‌ایم و اینکه با هر سازشی تجاوزات این رژیم گسترش پیدا کرده است و آنها سیاست الی‌النهر الی‌البحر را در پیش گرفتند.

هرسیج با بیان اینکه مردم فلسطین و همچنین مردم مسلمان در جهان به عینه تجربه کرده‌اند که سیاست‌های کشورهای عربی هر زمان مورد رضایت غربی‌ها بوده است، چیزی جز ذلت برای منطقه به ارمغان نیاورده است، گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند چنانچه با همان دید عقلانیت ابزاری و در نظر گرفتن تحمیل هزینه و فایده هم به این موضوع نگاه کنیم، هزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت است.

امروزه افکار مختلف در جهان حامی مردم فلسطین شده‌اند

وی ادامه داد: در همین عملیات اخیری که از سوی تعداد محدودی از مردم فلسطین به ویژه حماس در غزه صورت گرفت و توانست یک شکست التیام‌ناپذیر را به رژیم صهیونیستی وارد کند شما دیدید که آمریکا و کشورهای اروپایی به کمک این رژیم آمدند تا بتواند در مقابل مقاومت فلسطینی‌ها دوام بیاورند و جنگ این رژیم تنها محدود به غزه شده است.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: حدود ۴۰ روز است که مردم مظلوم غزه توانستند با وجود حمایت‌های مالی، نظامی غربی‌ها از رژیم صهیونیستی و سکوت مفتضحانه برخی از کشورهای عربی مقاومت کنند و پیروزی بزرگی را برای جبهه مقاومت رقم بزنند.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به رهبری حامیان غربی‌اش به خصوص آمریکا از ایران و حزب‌الله می‌خواهند که این جنگ گسترش پیدا نکند.

هرسیج با بیان اینکه امروزه افکار مختلف در جهان و حتی یهودی‌های مخالف رژیم صهیونیستی هم حامی مردم فلسطین شده‌اند، ادامه داد: آنها متوجه پوشالی بودن شعار حمایت از حقوق بشر شده‌اند و اینکه آنها به شعار" الاسلام هو الحل" که می‌گوید راه‌حل اسلام است، رسیده‌اند.

رئیس دانشگاه با اشاره به عنوان این همایش گفت: به واقع فلسطین، کلید رمزآلود ظهور است و ملت‌های مختلف در جهان از ظلم، ستم، نژادپرستی، فساد و ایدئولوژی‌های حاکم بر جهان به ستوه آمده‌اند و همه دنیا به دنبال عدالت هستند و مقدمات ظهور در حال آماده شدن است.

کد خبر 704436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.