استقرار ۱۰ اکیپ امداد و نجات غواصی همزمان با بازگشایی زاینده‌رود

مسئول اکیپ امداد و نجات غواصی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تعداد پنج ایستگاه امداد و نجات غواصی تخصصی در طول مسیر رودخانه و در نقاط حادثه‌خیز آن به‌صورت ثابت مستقراست و در مواقعی که آب رودخانه جریان دارد، پنج اکیپ استقراری دیگر به این تعداد اضافه می‌شود.

محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با جاری شدن آب در زاینده‌رود، شهر جانی تازه گرفته است و در این فصل زیبای پاییزی شهروندان علاقه‌مند هستند تا از طبیعت زیبای حاشیه رودخانه به طول ۲۰ کیلومتر استفاده کنند.

وی ضمن توصیه به شهروندان افزود: با توجه به اینکه احتمال ترافیک شهری در حاشیه رودخانه زیاد است توصیه می‌کنم که شهروندان هنگام امدادرسانی توسط همکارانم در مسیر رودخانه نسبت به بازگشایی مسیر دقت کنند، همچنین در مواقعی که از حاشیه رودخانه استفاده می‌کنند مراقب کودکان باشند و به هیچ عنوان به قصد عبور وارد رودخانه نشوند.

مسئول اکیپ امداد و نجات غواصی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تعداد پنج ایستگاه امداد و نجات غواصی تخصصی در طول مسیر رودخانه و در نقاط حادثه‌خیز به‌صورت ثابت مستقراست، ادامه داد: در مواقعی که آب در رودخانه جریان دارد، پنج اکیپ استقراری دیگر به این تعداد اضافه می‌شود تا در مسیرهای ترافیکی بتوانیم سریع‌تر به محل حوادث برسیم.

خانی با اشاره به حادثه‌ای که در ساعات ابتدایی بازگشایی رودخانه زاینده‌رود برای یکی از شهروندان هنگام عکاسی رخ داد، گفت: کف مسیر رودخانه به‌صورت شنی است و با توجه به اینکه جریان آب سرعت زیادی دارد، موجب حادثه می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه هنگام حادثه باید سایر افرادی که در صحنه حضور دارند در اولین فرصت با سامانه ۱۲۵ تماس داشته باشند تا به اکیپ‌های امداد و نجات اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: شهروندان نباید برای کمک‌رسانی به فرد حادثه دیده وارد رودخانه نشوند، بلکه تلاش کنند به وسیله لباس یا طناب او را از آب خارج کنند؛ در حوادث زیادی شاهد بودیم که نفر دوم برای نجات فرد حادثه‌دیده وارد رودخانه شده و حتی جان خود خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 704390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.