هیلاری کلینتون با برقراری آتش‌بس در غزه مخالفت کرد

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا مخالفت خود را با برقراری آتش‌بس در غزه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما»، در اظهاراتی خود را مخالف برقراری آتش‌بس کامل میان رژیم صهیونیستی و حماس عنوان کرد و مدعی شد، برقراری آتش‌بس تنها به حماس این اجازه را می‌دهد تا نفسی تازه کند و درگیری‌هایش با تل‌آویو را طولانی‌تر کند.

کلینتون استدلال‌های خود را در این رابطه در مقاله‌ای تحت عنوان «حماس باید برود» که به‌تازگی در نشریه آتلانتیک منتشر شده، بیان کرد. او ضمن موافقت با مواضع دولت بایدن در مخالفت با آتش‌بس، عنوان کرد این راهکار تنها فرصت تقویت و از سرگیری حملات حماس علیه رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند.

کلینتون در این مقاله ضمن اشاره به این موضوع که «آتش‌بس تنها موجب پیروزی نهایی حماس می‌شود»، گفت: «چنین راهکاری موجب خواهد شد تا حماس همچنان به عنوان یک بخش کلیدی و بسیار مهم در محور مقاومت ایران باقی بماند. آتش‌بس به جای حل و فصل مناقشات، تنها آنها را به حالت تعلیق درمی‌آورد.»

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا از پیشنهاد وقفه بشردوستانه حمایت و ادعا کرد به موجب آن طرح به راحتی می‌توان برای غیرنظامیان غزه و اسرای حماس کمک ارسال کرد. اظهارات وی در باب حمایت از طرح وقفه بشردوستانه همچون موضع دولت بایدن است که از چنین وقفه‌ای حمایت کرده و در عین حال از پاسخ به درخواست‌های برخی دموکرات‌ها جهت برقراری آتش‌بس خودداری می‌کند.

کلینتون در مقاله مذکور نوشت: وقفه در جنگ می‌تواند به «امدادگران و پناهندگان» و همچنین «تسهیل مذاکرات مربوط به گروگان‌ها» کمک کند.

او در پایان عنوان کرد در شرایطی از برقراری آتش‌بس حمایت می‌کند که این طرح در زمان درستی اتفاق بیفتد. او در بخش دیگری از اظهاراتش بر لزوم روی کار آمدن رهبری جدید در تل‌آویو تاکید و اظهار کرد که «سیاست مهار» از سوی نتانیاهو به‌طور کامل شکست خورده است.

وی همچنین اظهار کرد که رژیم صهیونیستی باید از «اشغال مجدد نوار غزه دست بکشد.»

کلینتون در پیشنهادهایی خاطرنشان کرد: اسرائیل باید روی کار آمدن یک دولت موقت بین‌المللی جهت اداره نوار غزه را بپذیرد و از تلاش‌های منطقه‌ای برای اصلاح و احیای تشکیلات خودگردان فلسطین نیز حمایت کند.

کلینتون در پایان، تنها راه تضمین آینده رژیم صهیونیستی را در راهکار دستیابی به «ایجاد دو کشور برای دو ملت» دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که اسلحه‌ها به زمین گذاشته می‌شوند، اقدامات سخت برای برقراری صلح آغاز می‌شود و هیچ انتخاب دیگری وجود ندارد.

منبع: فارس

کد خبر 704349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.