بهره‌برداری از مجهزترین کتابخانه عمومی در شهرستان زابل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، مجهزترین کتابخانه عمومی در شهرستان زابل افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.

حامد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زاهدان اظهار کرد: هفته کتاب و کتابخوانی از امروز با شعار «آینده خواندنی است» و با اجرای برنامه‌های مختلف در سطح استان آغاز شده و تا ۳۰ آبان‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: افتتاح و بهره‌برداری از مجهزترین کتابخانه عمومی استان در شهرستان زابل از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در استان سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نخستین کتابخانه عمومی سیار استان نیز در شهرستان ایرانشهر راه‌اندازی شده که در این هفته فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، همچنین پیشخوان کتاب شهید حامد ذاکری در روستای سوراب این شهرستان نیز بعد از تعطیلی طولانی مدت دوباره بازگشایی خواهد شد.

زارعی با اشاره به احداث کتابخانه در بلوار بهداشت زاهدان، تاکید کرد: پس از حدود ۲۰ سال ساخت این کتابخانه در دستور کار قرار گرفته که کار احداث و تکمیل آن تا پایان سال به پایان خواهد رسید و پس از تجهیز در سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: کتابخانه روستای اسماعیل آباد شهرستان خاش نیز در حال تکمیل و تجهیز بوده که به زودی برای استفاده عموم مردم این روستا و روستاهای اطراف راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان‌ماه عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان هم‌زمان با سراسر کشور رایگان است و روزهای بیست‌وششم تا سی‌ام آبان نیز طرح بخشودگی جرایم به شرط عودت کتاب نیز اجرا می‌شود.

زارعی تصریح کرد: امسال در هفته کتاب بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان پیش‌بینی شده است که برگزاری اولین جشنواره سرود با موضوع کتاب، ویژه برنامه کتابت قرآن در چهار کتابخانه عمومی، برگزاری جشنواره کتاب و رسانه، دومین جشنواره هدهد سفید و برگزاری جشنواره ایده‌های برتر فرهنگ خواندن نیز از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

وی گفت: در حال حاضر ۸۴ کتابخانه عمومی در سطح استان وجود دارد که این کتابخانه‌ها دارای ۸۲۳ هزار نسخه کتاب و بیش از ۳۷ هزار عضو هستند.

کد خبر 704348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.