از ظرفیت شرکای کشورهای همسایه برای انتقال ارز استفاده شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای دسترسی به منابع ارزی خارج از کشور گفت: از ظرفیت شرکای کشورهای همسایه برای انتقال ارز استفاده و برخی از مشکلات تبادل ارزی رفع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیداحسان خاندوزی امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم آبان‌_ در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اقدامات انجام شده برای دسترسی به منابع ارزی خارج از کشور اظهار کرد: از ظرفیت شرکای کشورهای همسایه برای انتقال ارز استفاده و بعضی مشکلات هم برای تبادل ارز رفع شده است.

وی افزود: با این اقدامات دسترسی به منابع ارزی خارج از کشور انجام شده است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: یکی از دستور کارهای دو سال اخیر استفاده از ظرفیت اقتصادی ارتباط با کشورهای همسایه و هم‌سو و شرکای راهبردی است تا بتوانیم بخشی از اثرات تحریمی انتقال ارز و تسهیلات در شبکه بین‌المللی بانکی را حل کنیم.

خاندوزی افزود: در بسیاری از موارد ارزهایی که در کشورهای همسایه بلوکه شده بود، توانستیم به آن دسترسی یابیم و در برخی موارد این امر اجرایی شده است.

وی با اشاره به همکاری با بانک توسعه اسلامی در جده گفت: این اقدام کمک می‌کند تا افراد سرمایه‌گذار و تجار دو کشور با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: در عربستان نیز تعاملات برای تسریع در ارز حجاج بهبود یافته است تا حجاج و سرمایه‌گذاران نسبت به مسائل ارزی اقدام کنند و مشکلی در این حوزه نداشته باشند.

زمان استعلامات گمرکی از ۱۲ به ۶ روز کاهش یافت

خاندوزی از کاهش ۵۵ درصدی تعداد بخشنامه‌های حوزه گمرک و تجارت خارجی خبر داد و گفت: متوسط زمان استعلامات گمرکی از ۱۲ روز به ۶ روز کاهش یافت و آن را به ۳ روز هم خواهیم رساند.

وی ادامه داد: در حوزه استعلامات گمرکی متوسط زمانی به شش روز کاهش یافت. این مسیر را ادامه خواهیم داد و این اقدامات ادامه پیدا می‌کند تا رکورد کاهش مقررات در حوزه تجارت خارجی کشور شکسته شود.

افزایش سرمایه و اعتبار بانک‌های دولتی، ۲ گام مهم دولت برای توانمندسازی بانک‌ها

وزیر اقتصاد درباره پرداخت تسهیلات خرد گفت: اگر چه عدد پرداختی سال جاری با سال ۱۴۰۱ به شکل معناداری بیشتر است، اما با توجه به سیاست‌های کنترل سقف ترازنامه بانک‌ها همچنان بسیاری از مردم در صف دریافت تسهیلات خرد باقی مانده‌اند که نیازمند اتخاذ تصمیمی در چهار ماه پایانی سال است که در شورای پول و اعتبار چاره‌اندیشی خواهد شد.

خاندوزی گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در سال گذشته و ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش اعتبار بانک‌های دولتی در سال جاری دو گام مهم دولت سیزدهم برای توانمند شدن بانک‌ها است.

منبع: ایرنا

کد خبر 704345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.