شناسایی تمام نقاط بحران‌زا در سطح استان خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به لزوم هم‌افزایی میان دستگاه‌ها در شرایط بحرانی گفت: نقاط بحرانی و خطرناک در استان شناسایی شده‌اند و برای هر نقطه یک راهکار اجرایی هنگام بحران و بعضی دستگاه‌ها به عنوان معین فرمانداری تعیین شدند.

مرتضی شرف‌الدین شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اهواز اظهار کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی پاییز و زمستان امسال در کشور به نحو ویژه‌ای است که در همین خصوص با تاکید استاندار خوزستان برای پیشگیری از وقوع بحران، سه سناریو برای مدیریت بحران استان خوزستان تعریف شد؛ در حالت اول وضعیت بارندگی نرمال است و همچون سال گذشته خواهد بود و حالت‌های دوم و سوم ترسالی و خشک‌سالی است.

وی افزود: برای جلوگیری از ایجاد بحران هنگام بارندگی جلسات متعددی برگزار و با پیگیری فرمانداران همه شهرهای خوزستان، نقاط بحرانی و خطرناک در استان شناسایی شد؛ برای هر نقطه راهکار اجرایی هنگام بحران مشخص و بعضی صنایع یا سایر دستگاه‌ها به عنوان معین فرمانداری تعیین شد و با جلساتی که برگزار شده، تقسیم کار صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه در هر شهرستان فرمانده رئیس ستاد مدیریت بحران است، ادامه داد: در هر ۳۰ شهرستان استان پیش‌بینی ورود به شرایط بحرانی را داشته‌ایم، باید در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی لازم برای پیشگیری انجام شود تا در شرایط بحرانی کمترین مشکل برای شهروندان ایجاد شود، لازم است ضمن حفظ آمادگی دستگاه خدماتی و اختصاصی به مردم شوک، استرس و اضطراب وارد شود.

شرف‌الدین شیرازی اضافه کرد: تاکنون دستگاه‌ها به صورت انفرادی کار خود را انجام می‌دادند، اما سال جاری به یک گزارش مشترک میان آبفای و شهرداری اهواز رسیدیم که در آن کانون‌های بحران، اقدامات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته ارائه شده است، اگر وارد شرایط بحرانی شویم و هم‌افزایی و همکاری میان دستگاه‌ها کامل باشد، کمترین آسیب را خواهیم داشت.

وی با اشاره به تقسیم وظایف میان آبفای و شهرداری اهواز گفت: به دستور استاندار خوزستان، شهر اهواز به هشت پهنه تقسیم شده است که برای هر پهنه اکیپ‌های مشترک پنج‌نفره از جمله نمایندگان شهرداری، آبفا، شرکت برق، فرمانداری و نماینده گروه‌های جهادی تشکیل شده است که با هم‌افزایی کامل در سطح شهر عمل می‌کنند.

کد خبر 704323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.