۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
نفس قزوین و الوند گرفت

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه شاخص آلایندگی هوا در شهر الوند به ۱۵۳ و در قزوین به ۱۴۶ واحد رسیده است، از قرارگیری این دو شهر صنعتی استان در وضعیت ناسالم خبر داد.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به سکون جوی و انباشت ذرات آلاینده در هوای شهرهای صنعتی استان قزوین، اظهار کرد: امروز وضعیت جوی نسبتاً پایدار بوده که با توجه به پایداری جو در مناطق صنعتی شاهد انباشت آلاینده‌های جوی هستیم.

وی افزود: بر اساس داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص آلایندگی هوا در شهر الوند به ۱۵۳ و در قزوین به ۱۴۶ واحد رسیده و هوای هر دو شهر در وضعیت ناسالم قرار گرفته است. البته با توجه به استانداردها در شهر قزوین وضعیت هوا در مرز ناسالم قرار دارد و برای گروه‌های حساس ناسالم است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه نیمه دوم سال شاهد آلودگی ناشی از سوخت‌های فسیلی هستیم، تصریح کرد: با وجود فقدان مطالعات دقیق و متقن درباره نقش عوامل آلاینده در آلودگی هوای استان قزوین با این حال تردد زیاد خودرو می‌تواند نقش اصلی در آلودگی هوا شهرهای صنعتی آبیک، الوند و قزوین داشته باشد.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: با وجود ناسالم بودن وضعیت هوا تعطیلی مدارس و سایر اماکن عمومی به ویژه در شهر الوند تابع تصمیم فرمانداران است که مسئولیت کارگروه اضطراری آلودگی هوا را بر عهده خود دارند.

وی تاکید کرد: در وضعیت هوای ناسالم گروه‌های حساس شامل کودکان، کهن‌سالان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و قلبی حتی‌الامکان نباید در فضای باز و بیرون از منزل تردد کنند و مدت حضور آن‌ها در فضای باز باید اندک باشد.

کد خبر 704288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.