مقام آمریکایی: حماس و رژیم صهیونیستی به توافق نزدیک شده‌اند

یک مقام ارشد آمریکایی در گفت‌وگو به سی‌ان‌ان ادعا کرد که اسرائیل و حماس به یک توافق برای آزادی گروگان‌ها نزدیک‌ شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سی ان ان این مقام آمریکایی تاکید کرد که در حالی که طرفین به دستیابی به یک توافق نزدیک‌تر شده‌اند، مذاکرات همچنان بی‌ثبات است و ممکن است شکست بخورد.
وی ادامه داد: توافق نزدیک است اما انجام نشده است.
یک دیپلمات اروپایی روز دوشنبه ابراز خوش بینی کرد که برخی از اسرای در اختیار حماس در روزها یا هفته‌های آینده آزاد خواهند شد.

به ادعای سی ان ان، در حال حاضر مسائل گسترده‌ای مورد بحث قرار گرفته است، یکی از مسائل آزادی گروه بزرگی از اسرا توسط حماس همزمان با آزادی اسرای فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی است، مبادله اسرا در مقابل زندانیان در جریان یک وقفه مداوم و چند روزه درگیری‌ها انجام می‌شود که می‌تواند تا پنج روز طول بکشد، اما بسیاری از جزئیات، از جمله مدت این وقفه همچنان در دست بررسی از سوی دو طرف است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آزادی اسرای در دست حماس گفت: «من هر روز مشغول گفتگو با افراد دخیل در مذاکرات آزادسازی گروگان‌ها هستم. معتقدم آزادی آن‌ها اتفاق خواهد افتاد اما نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم.»

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به اینکه پیام او به خانواده‌های اسرای چیست؟ گفت: «منتظر بمانید. به آنجا می‌رسیم.»

این در حالی است که زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این باره اظهار داشت: شیوه مذاکرات درباره اسرای دشمن نزد ما و واکنش‌های آن، ممکن است جنبش جهاد اسلامی را به خارج شدن از معامله احتمالی سوق دهد، ممکن است جهاد اسلامی اسرای صهیونیست در نزد خود را برای شرایط بهتر حفظ کند.

ارتش رژیم صهیونیستی که هدفش از عملیات زمینی در غزه را آزادی اسرا و از بین بردن مقاومت فلسطین اعلام کرده بود به شدت برای تسلیم شدن در مقابل خواسته مقاومت برای تبادل اسرا تحت فشار است.

افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نه تنها کابینه نتانیاهو را مسؤول شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی می‌دانند، بلکه کابینه بنیامین نتانیاهو را مسؤول کشته شدن اسرای صهیونیست در غزه می‌داند.

در عین حال مقاومت فلسطین با اشاره به حضور اسرای اسرائیلی در غزه، درباره احتمال کشته شدن آن‌ها در حملات هوایی این رژیم به نوار غزه هشدار داده بود.

کد خبر 704261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.