آزادی بیش از ۵۰۰ زندانی از زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵۱۲ زندانی از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، منصور بیژنی عصر امروز _سه‌شنبه، بیست و سوم آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف تعامل هر چه بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های قانونی به منظور ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان در شورای‌های طبقه‌بندی در زندان‌ها و جلسات متعدد کمیته‌های عفو استان و با موافقت مراجع قضائی به زندانیان واجدالشرایط نهادها و ارفاقات حقوقی اعطا می‌شود.

وی افزود: از جمله سیاست‌های قوه قضائیه رسیدگی به وضعیت متهمین و محکومین و همچنین استفاده از ظرفیت‌های قانونی با هدف کاهش تراکم جمعیت زندان‌ها است که در این زمینه مسئولین قضائی استان از طریق بازدید چهره به چهره با زندانیان، تعیین و تکلیف متهمین تحت قرار، اعطای ارفاقات قضائی از جمله آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات، پذیرش اعسار، توسعه استفاده از نظام سیستم نیمه آزادی و پابند الکترونیکی، اعطا مرخصی و اشتغال به کار زندانیان واجد الشرایط در تعدیل وضعیت کنونی زندان‌های استان همکاری و همراهی داشته‌اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارفاقات قضائی به زندانیانی تعلق می‌گیرد که دارای محکومیت‌های سنگین و خشن نبوده و وجود آنان نافی امنیت و آسایش مردم نباشند.

بیژنی تصریح کرد: در هشت ماهه سال‌جاری در زندان‌های استان ۵۱۲ زندانی واجدالشرایط با استفاده از ارفاقات قانونی از جمله آزادی مشروط، تعلیق مجازات، عفو عمومی، تخفیف، قبولی اعسار و مرخصی منجر به آزادی از زندان آزاد و به جامعه بازگشتند.

کد خبر 704239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.