سفر ۱۴۸ هزار نفر از مشگین‌شهر به مقاصد مختلف در ۷ ماه گذشته

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر گفت: در هفت ماه گذشته حدود ۱۴۸ هزار نفر مسافر نیز از شهرستان مشگین‌شهر به مقاصد مختلف سفر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رضا فرج‌پور شامگاه _سه‌شنبه بیست و سوم آبان_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هفت ماه گذشته ۷۸ هزار تن کالا توسط ۶ شرکت حمل و نقل کالا از این شهرستان جابه‌جا شده است، اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰ درصدی را در جابه‌جایی کالا شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در هفت ماه گذشته حدود ۱۴۸ هزار نفر مسافر نیز از شهرستان مشگین‌شهر به مقاصد مختلف سفر کرده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با فعالیت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی تاکنون جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۱۲۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، از ۲۸ مورد تجاوز به حریم راه جلوگیری، ۸ عدد تابلو و بنر غیر مجاز برچیده شده، ۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز با حکم قضائی تخریب و ۱۰۰ مورد مجوز و استعلام ساخت و ساز نیز صادر شده است.

فرج‌پور اظهار کرد: در ۷ ماهه گذشته جهت ارتقای ایمنی راه‌ها لکه گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان با استفاده از ۳ هزار و ۷۰ تن آسفالت سرد و گرم و همچنین اجرای ۴۲ هزار متر مربع قشر رگلاژی و لکه‌گیری هندسی در محور مغان انجام شده و راهداران راه ۱۷۵ روستا را به طول ۶۸۵ کیلومتر رفع مسدودیت و بازگشایی کرده‌اند.

وی از تسطیح و رگلاژ بیش از یک‌هزار کیلومتر از حریم راه اصلی و جاده شنی شهرستان مشگین‌شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۷ ماه گذشته بیش از هزار کیلومتر از کانال‌های طرفین راه توسط راهداران اصلاح و بازسازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مشگین‌شهر در ادامه به اصلاح ۴۰۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه در شهرستان مشگین‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۸ هزار متر مکعب عملیات شن‌ریزی در راه‌های شنی و شانه راه‌ها انجام و همچنین جهت جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه در پرتگاه‌ها ۵۰۰ متر مکعب دپو مصالح ایجاد شده است.

فرج‌پور بازگشایی ۹۸ عدد از آبچکان پل‌ها و پاکسازی قرنیز پل‌ها، رنگ‌آمیزی ۱۲۰۰ متراز سرعت کاه‌ها، نصب ۲۹۵ عدد تابلوهای ایمنی، تعمیر و ترفیع ۴۵۰ شاخه گاردریل، شستشوی ۱۵۰۰ عدد علائم راهنمایی و رانندگی، نگهداری ۷۵ عدد چراغ‌های چشمک زن و روشنایی و تهیه و نصب ۱۲ عدد چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۷ ماهه گذشته برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده بیش از ۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان بهسازی و زیرسازی شده گفت: همچنین ۶۳ کیلومتر عملیات پخش آسفالت و لکه گیری در (محور پارس آباد، مشیران، قوتورسویی، خرم آباد، جاده موئیل، داشبلاغ، جاده قدیم، بزرگراه و در محورقوشه) انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در پایان با بیان اینکه راهداری شهرستان مشگین شهر مسئولیت نگهداری از ۱۳۱۸ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد، افزود: از این مقدار ۴۸.۴ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴.۵ راه اصلی، ۱۰۷.۴ راه فرعی، ۵۲۷ کیلومتر راه آسفالته روستایی، ۲۱۵.۷ راه شوسه، ۲۸۴.۷ راه خاکی است.

کد خبر 704236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.