افزایش ۱۷ درصدی مراجعه به بیمارستان‌های قلبی و عروقی در پی آلودگی هوا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افزایش ۱۷ درصدی مراجعه به بیمارستان‌های قلبی و عروقی در پی آلودگی هوا خبر داد.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه آلودگی هوا سه عارضه اساسی به همراه دارد، اظهار کرد: آلودگی هوا در قدم اول، ایجاد کننده دیابت است، در قدم دوم می‌تواند پلاک‌های آتروم و چربی را در عروق مغز و قلب ایجاد کند و منجر به سکته‌های قلبی و مغزی شود، همچنین سرطان‌زا است و می‌تواند افزایش سرطان‌ها را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا می‌تواند منجر به تشدید بیماری در افراد درگیر با بیماری‌های زمینه‌ای همچون بیماری‌های قلبی و تنفسی، آسم یا آلرژی شود، افزود: مواردی از جمله قرمزی چشم، اشک‌ریزی، سوزش گلو و آلرژی‌های پوستی نیز از ساده‌ترین مشکلاتی هستند که افراد در معرض آلودگی هوا به آنها گرفتار می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: با توجه به تأثیرات منفی آلودگی هوا بر سلامت افراد و مؤثر بودن آن بر ایجاد بار بیماری در جامعه، تمام نظام‌های سلامت در سراسر جهان به دنبال پیشگیری از ایجاد آلودگی هوا تا حد امکان و تأمین محیط زیستی پایدار هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی در خصوص آلودگی هوا ادامه داد: حوزه‌های صنعتی، پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع بزرگ خروجی‌هایی دارند که منجر به ایجاد آلودگی هوا می‌شود، بنابراین بیان توصیه‌ها و تذکرات لازم در جلسه‌های برگزار شده با این صنایع باید مد نظر قرار گیرد.

عقدک گفت: به‌صورت مستمر تأثیر آلاینده‌های جوی بر سلامت افراد جامعه توسط دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان اصفهان که یکی از اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوا هستند، منعکس و بر جابه‌جایی صنایع و دورتر بودن صنایع از کلان‌شهرها و کمتر شدن فعالیت آنها با توجه به سوخت‌های نامناسب استفاده شده، تاکید می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای سواد سلامت افراد اضافه کرد: افزایش دانش و آگاهی جامعه در خصوص آلاینده‌ها و تأثیرات آنها بر سلامت افراد نیز مد نظر است و اطلاعات لازم از روش‌های مختلف از جمله به صورت حضوری یا مجازی منتشر می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بسیاری از افراد جامعه آگاهی از وجود آلاینده‌های جوی دارند، افزود: قرار نگرفتن در معرض آلاینده‌های جوی تا حد امکان باید مد نظر قرار گیرد و رعایت توصیه‌های لازم در صورت قرارگیری در معرض این آلاینده‌ها از الزامات است.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار مطرح شده در چند روز اخیر، شاهد افزایش حدود ۱۷ درصدی مراجعه به بیمارستان‌های قلبی و عروقی در پی تشدید آلودگی هوا بوده‌ایم.

کد خبر 704235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.