فرآیند بررسی ۱۳ فرصت سرمایه گذاری با مصوبه شورای شهر کرج کلید خورد

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: باید در راستای شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در کلانشهر کرج گام برداشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرج، عمار ایزدیار، شامگاه دوشنبه _ ۲۳ آبان ماه، در پایان یکصد و چهل و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در جمع اصحاب رسانه به لوایح و مصوبات این جلسه اشاره و اظهار کرد: در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج لایحه شهرداری درخصوص مشوق‌های سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری بررسی و سپس در جلسه رسمی شورای شهر پس از تدوین الگوی مالی سرمایه گذاری با موافقت، راهبری و نظارت شورای اسلامی شهر مورد تصویب اعضا رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج به قانون درآمد پایدار و هزینه‌های شهرداری و دهیاری‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از روش‌های پایدار تأمین مالی جلب مشارکت و سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی است، براین اساس شهرداری کرج با هدف اجرا و تحقق سیاست‌های کلان سرمایه گذاری و جلب مشارکت‌های مردمی؛ از طریق سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی فرصت‌های سرمایه گذاری را جهت تدوین الگوی مالی مشارکت از طریق معرفی پروژه‌ها پیش بینی و پادار و مورد تصویب اعضای شورای شهر رسید.

وی بیان کرد: برابر این لایحه به شهردار کرج اجازه داده شد تا مطابق تبصره ذیل ماده ۸ آئین نامه مالی قانون درآمد پایدار و هزینه‌های شهرداری و دهیاری‌ها با تخصیص عرصه و فضاهای مورد اشاره با قید ارائه لایحه پیشنهادی الگوی مالی سرمایه گذاری به شورای اسلامی شهر، از تصویب این لایحه اقدام شود.

ایزدیار اذعان کرد: احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی بزرگراه کرج قزوین احداث مجموعه تجاری خدماتی رفاهی واقع در میدان شاه عباسی (روبروی کاروانسرای شاه عباسی) با قید احداث گرمخانه، احداث مجتمع خدماتی- ورزشی- تفریحی بوستان استاد شهریار واقع در میدان طالقانی عظیمیه از جمله این‌ها است.

وی به احداث مجموعه تفریحی، ورزشی، فروشگاهی واقع در بوستان مهر کیانمهر اشاره کرد و گفت:

بهره برداری زمین‌های تنیس، احداث کافه-رستوران واقع در طبقه آخر پارکینگ طبقاتی بلوار مولانا تجهیز و بهره برداری از مجتمع تجاری مهرویلا واقع بر روی زیرگذر آیت الله رفسنجانی، احداث، تجهیز و بهره برداری از پل‌های عابر پیاده در ۳۳ معبر در سطح شهر با قید تجهیز و نگهداری پل‌های عابرفعلی در دستور کار قرار دارد.

به گفته این عضو شورای شهر احداث مجتمع خدمات خودرویی باغستان بهره‌برداری از فضای زیر پل‌های سطح شهر، احداث زمین پینت بال پارک مهر کیانمهر، مشارکت واحدهای تجاری حاصل از مشارکت مدنی مجتمع تجاری ایران زمین نیز بررسی و به فراخوان عمومی گذاشته می‌شود.

ایزدیار خاطرنشان کرد: این مصوبه به منزله مجوز تبصره ذیل ماده ۸ آئین نامه موضوع ماده ۱ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نمی‌باشد و ضرورت دارد شهرداری پس از تکمیل مطالعات و اجرای سایر تشریفات قانونی نسبت به اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر کرج برای هر یک از طرح‌ها اقدام نماید.

کد خبر 704212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.