تحلیل هوشمند اطلاعات سطح معابر شهر اردبیل آغاز شد

معاون امور زیربنائی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اردبیل از رونمایی دستگاه اسکنر جاده‌ای با قابلیت تشخیص و ردیابی ناهمواری‌های سطحی آسفالت خبر داد و گفت: برداشت مکانیزه و تحلیل هوشمند اطلاعات سطح معابر شهر اردبیل آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، نقی باقرزاده عصر امروز سه‌شنبه در بازدید از سطح شهر اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری اردبیل از خدمات منحصر به فرد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پیاده سازی سیستم مدیریت روسازی معابر شهری (Urban PMS) استفاده می‌کند.

وی افزود: طبق قرارداد منعقد شده با شهرداری اردبیل و در گام اول، برداشت وضعیت روسازی بیش از ۳۵۰ کیلومتر- باند از معابر شهر اردبیل با دستگاه اسکنر پیشرفته LCMS توسط کارشناسان زبده آزمایشگاه در حال انجام است.

معاون امور زیربنائی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اردبیل تصریح کرد: سیستم مدیریت روسازی، مجموعه‌ای از ابزارها و روش‌هایی است که به تصمیم‌گیران در یافتن راهکارهای بهینه برای ارزیابی و نگهداری روسازی راه‌ها در سطح سرویس مطلوب و کاهش هزینه‌های چرخه عمر روسازی در یک بازه زمانی مشخص کمک می‌کند.

باقرزاده اضافه کرد: معابر سطح شهر یکی از ارزشمندترین دارایی‌های شهرداری می‌باشد و سیستم مدیریت روسازی با برخورداری از مزایایی بی نظیری شامل ارزیابی شبکه موجود، امکان انتخاب بهترین راهکار و مناسب‌ترین زمان ترمیم و نگهداری روسازی‌ها، تخصیص بهینه بودجه، اولویت بندی فعالیت‌های ساخت، ترمیم و بازسازی روسازی و صرفه جویی اقتصادی ناشی از کاهش هزینه‌های نگهداری (تا حدود ۴۰%)، می‌تواند مدیران شهری را در اتخاذ تصمیمات بهینه راهنمایی کند.

وی ادامه داد: در کنار پایش وضعیت روسازی‌های مورد مطالعه و در ادامه آن، با استفاده از نرم افزارهای مرتبط و سیستم منحصر به فرد نسبت به ایجاد پایگاه داده‌ها و تحلیل و پردازش آن‌ها، تعیین شاخص‌های کمی و کیفی و ارائه رویکردهای اصلی نگهداری و تخمین هزینه هر یک از رویکردهای مرتبط و در نهایت بروز رسانی وضعیت آسفالت معابر اقدام می‌شود.

کد خبر 704202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.