پلمب ۱۱ مرکز خرید و فروش ضایعات در بجنورد

دادستان بجنورد با انتقاد از مسئولان دستگاه‌های اجرایی بابت عدم ساماندهی مراکز خرید و فروش ضایعات، گفت: ۱۱ مرکز غیر مجاز ضایعات، پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید جواد ایلالی امروز _سه شنبه بیست و سوم آبان- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱ مرکز خرید و فروش غیر مجاز ضایعات در بجنورد پلمب شد.

وی با انتقاد از دستگاه‌های مسئول به علت تعلل در ایفای تعهدات و وظایف قانونی، تصریح کرد: متأسفانه این قبیل مراکز در سایه وجود برخی ضعف‌های مدیریتی و نظارتی از سوی مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط، مبادرت به تداوم فعالیت‌های غیر مجاز می‌کنند و این مسئله علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی و شکل‌گیری مظاهر ناخوشایندِ تهدید علیه بهداشت عمومی، بعضاً به مکان‌هایی جهت خرید و فروش اموال مسروقه تبدیل می‌شوند.

دادستان بجنورد با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده، گفت: مکان‌های مظنون به خرید و فروش اموال مسروقه که عمدتاً به صورت غیر مجاز در پوشش خرید و فروش ضایعات فعالیت می‌کنند شناسایی و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل می‌آید لذا این اقدام میدانی در قالب طرح شناسایی و ساماندهی واحدهای عرضه ضایعات انجام و اجرایی شد.

ایلالی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰ انبار ضایعاتی در مرکز استان وجود دارد، بیان کرد: طبق برنامه در کنار پلمپ مراکز غیر مجاز خرید و فروش ضایعاتی، انتقال این مراکز به مکان‌هایی خارج از شهر در اولویت ویژه و دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه جرم سرقت علاوه بر ایراد خسارت‌های مالی فراوان به مالباختگان مؤلفه‌های امنیتی و احساس روانی امنیت در جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: با اجرای دقیق مصوبات کمیته پیشگیری از سرقت، شاهد کاهش محسوس موارد بروز سرقت و همچنین حجم پرونده‌های قضائی مرتبط با آن خواهیم بود.

کد خبر 704167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.