کاشت گونه‌های درختی کم‌آب‌بر در فضای سبز شهر ارومیه

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه از هدف‌گذاری سازمان فضای سبز برای توسعه گونه‌های درختی کم‌آب‌بر و سازگار به اقلیم خشک و نیمه‌خشک با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب خبر داد.

علی شایگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ارومیه با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری ارومیه برای توسعه سرانه فضای سبز در سطح شهر اظهار کرد: بنا به دستور شهردار ارومیه و با تلاش کارکنان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، یک پارک محله‌ای در خیابان بشارت منطقه سه شهرداری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این پارک پنج هزار و ۵۲۱ متر مربع مساحت دارد و معابر بتن پلاک آن هزار و ۳۲۸ متر مربع است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: مساحت فضای سبز این پارک هزار و ۷۹۴ متر مربع و فضای بازی در نظر گرفته شده برای کودکان ۳۵۰ متر مربع است.

شایگان ادامه داد: از کل مساحت پارک ۹۷ متر مربع به تجهیزات ورزشی، هزار و ۲۷۸ متر مربع به چمن‌کاری، ۱۰۹ متر مربع گل کاری و ۳۴۲ متر مربع نیز به درخت و درختچه‌کاری اختصاص یافته است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری سازمان فضای سبز در توسعه گونه‌های درختی کم‌آب‌بر و سازگار به اقلیم خشک و نیمه‌خشک با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب تصریح کرد: تاکنون ۵۳ اصله درخت به صورت نهال در پارک بشارت کاشته شده است که از این تعداد ۳۱ اصله زبان گنجشک، ۲۲ اصله توت، ۱۴ اصله توری، ۳ اصله باران طلایی و یک اصله سدروس هستند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه تاکید کرد: کل درختچه‌های کاشته شده هزار و ۵۰۰ بوته بوده که از این تعداد هزار و ۲۰۰ بوته اسطوخودوس و رزماری، ۲۲۰ بوته گل محمدی، ۷۰ بوته سرو خزنده و ۱۰ بوته اسپیره است.

شایگان اضافه کرد: برای آماده‌سازی این پارک جهت بهره‌برداری یک عدد مخزن آب ۴۵ هزار لیتری، ۱۶۰ متر سیستم لوله‌کشی، دو پایه چراغ ۹ متری به همراه ۸ ال‌ای‌دی، ۱۰ نیمکت و ۵ دستگاه بدن‌سازی نصب شده است.

وی کل خاک‌برداری انجام شده در این پروژه شامل نخاله‌های موجود را ۱۲۰ متر مکعب دانست و اظهار کرد: برای آماده‌سازی پارک شهید بشارت ۵۹۵ متر مکعب خاک‌ریزی جهت استقرار فضای سبز انجام گرفته است.

کد خبر 704136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.