هشدار نارنجی هواشناسی برای خوزستان

در پی ورود سامانه بارشی به استان خوزستان و احتمال آب‌گرفتگی معابر و طغیان مسیل‌ها، اداره کل هواشناسی خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اهواز، محمد سبزه‌زاری امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از اوایل وقت فردا سامانه ناپایداری وارد استان می‌شود.

وی افزود: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد شدید لحظه‌ای، بارش باران، رعد و برق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود، طی روز جمعه این سامانه تضعیف خواهد شد و احتمال بارش‌های پراکنده و نقطه‌ای در استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: بیشترین حجم بارش‌ها طی اواخر روز چهارشنبه تا اواسط روز پنجشنبه رخ می‌دهد که در این بازه زمانی آب‌گرفتگی معابر و طغیان مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود، از فردا تا اوایل هفته آینده شمال خلیج‌فارس مواج است و امروز تا اوایل وقت فردا با توجه به پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان مورد انتظار است.

سبزه‌زاری اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته ایذه با دمای ۸.۹ شهرهای امیدیه، آغاجری و شوش با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان گزارش شدند علاوه بر آن حداقل دمای اهواز به ۱۵.۶ و حداکثر آن به ۳۱.۹ درجه سانتی‌گراد رسید.

در پی تقویت سامانه بارشی از ظهر چهارشنبه تا اوایل روز جمعه در استان با تاکید بر جنوب، مرکز و شمال غرب و ارتفاعات که سبب رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و آب‌گرفتگی معابر و طغیان مسیل‌ها خواهد شد، هشدار نارنجی صادر شده است.

کد خبر 704122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.