شاخص بورس امروز ۲۳ آبان / افت ۹ هزار واحدی

به نظر می‌رسد مدتی بازار در سطح فعلی باقی بماند تا وضعیت کمی بهبود یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار بورس امروز با افت ۹ هزار و ۷۸۵ واحدی همراه بود، روز گذشته ارزش معاملات افزایش یافت و گفته شد که فروشنده‌ها در سقف قیمتی مجاز اقدام به فروش داشتند و همین موضوع منجر به ریزش قیمتی سهام در روز جاری شد، شاخص یک محدوده تعادلی به خود گرفته و آن هم محدوده دو میلیون تا دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد است.

شاخص هم وزن نیز با افت سه هزار و ۳۴۲ واحدی به محدوده ۷۰۲ هزار واحد رسید، ارزش معاملات نیز برابر با چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود و حجم معاملات نیز برابر با شش میلیارد برگه سهم بود.

در بازار بورس امروز «فولاد»، «شستا»، «شپنا»، «فملی»، «کگل» و «شتران» بیشترین تأثیر منفی و نماد «حکشتی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت.

در بازار فرابورس نیز شاهد افت ۹۰ واحدی شاخص بودیم، ارزش معاملات فرابورس برابر با سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود و حجم معاملات نیز برابر با چهار میلیارد و ۱۷۷ میلیون برگه سهم بود.

در بازار فرابورس نمادهای «زاگرس»، «خاور»، «اریا»، «هرمز»، «سپیدار» و «فزر» بیشترین تأثیر منفی را بر بازار گذاشتند و تک نماد «تجلی» بیشترین تأثیر مثبت را داشت.

«اهرم» افت ۲.۶ درصدی را تجربه کرد، «پالایش» افت دو درصدی و «توان» افت سه درصدی را به ثبت رساند، در گروه سرمایه گذاری «خگستر» افت ۳.۵ درصدی، «وسدید» افت ۲.۸ درصدی و «حکشتی» رشد ۴.۴ درصدی را به ثبت رساند، «پردیس» نیز در این گروه رشد هفت درصدی داشت.

گروه آهن و فولاد نیز وضعیت خوبی را به ثبت نرساند؛ گروه خودرویی نیز با افت زیادی همراه بود، «خودرو» افت ۲.۶ درصدی و «خاور» افت ۳.۶ درصدی را به ثبت رساند.

در گروه انبوه سازی «ثغرب» هفت درصد، «ثرود» رشد ۲.۶ درصدی و گروه انرژی رشد هفت درصدی را به ثبت رساند.

در بازار بورس امروز ۱۱۶ نماد مثبت و ۳۱۷ نماد منفی بود برخی معتقد هستند که میزان ریزش باید بیش از این مقدار می‌بود، در بازار فرابورس نیز ۱۲۷ واحد مثبت و ۱۹۶ واحد منفی بودند.

مجوزی درباره عرضه محصولات پتروشیمی‌ها خارج از بورس کالا صادر نشد

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه: مجلس هیچ مجوزی را مبنی بر عرضه پتروشیمی‌ها خارج از بورس کالا صادر نکرده و تنها به منظور جلوگیری از خام فروشی، تکمیل زنجیره محصولات پتروشیمی و تشویق تولیدکنندگان مواد اولیه به سمت بخش‌های تکمیلی مصوباتی را در نظر گرفت.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۲۳ آبان / افت ۹ هزار واحدی

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۲۳ آبان / افت ۹ هزار واحدی

کد خبر 704115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.