اجازه مازوت سوزی به نیروگاه شهید منتظری نمی‌دهیم

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان تاب اینکه بار دیگر مشعل‌های مازوت در آن سوخته شود را ندارد، گفت: اجازه مازوت‌سوزی به نیروگاه شهید منتظری نمی‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان‌_ در حاشیه بازدید از نیروگاه شهید محمد منتظری که با حضور معاونان هماهنگی امور عمرانی و اقتصادی، مدیرکل محیط زیست و جمعی از مدیران استان انجام شد، دلیل حضور خود را در این مجموعه مباحث آلودگی هوای استان مطرح و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم پلمبی که روی مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه زده شده را تا پایان حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت استان اصفهان اجازه اینکه در مجموعه نیروگاه شهید منتظری مازوت سوزانده شود را نمی‌دهد، افزود: با همه مدیریت و سیاست‌گذاری‌های انجام شده در شرایطی هستیم که از چهارشنبه هفته گذشته تا به امروز (به غیر از شنبه هفته جاری) واحدهای آموزشی اصفهان با تعطیلی مواجه شدند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مدیریت استان اصفهان اجازه اینکه در مجموعه نیروگاه شهید منتظری مازوت سوزانده شود را نمی‌دهد، با اشاره به آسیب‌های ناشی از تعطیلی مدارس و واحدهای آموزشی ادامه داد: اگر مقدور بود، باید سایر دستگاه‌های اجرایی استان نیز تعطیل می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه بعضی مرزهای آلودگی هوا در اصفهان شکسته شده است، تصریح کرد: اصفهان با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی خاصی که دارد در موقعیتی قرار گرفته است که باید ملاحظات ویژه‌ای در حوزه محیط زیست این استان اتخاذ شود.

مرتضوی ضمن تأکید بر اینکه حفظ سلامتی مردم یکی از مطالبات همیشگی مدیریت استان است، گفت: بهبود فرآیند و فعالیت نیروگاه شهید منتظری یکی از مطالبات استان از این مجموعه است، مجموعه نیز آمادگی جابه‌جایی نیروگاه دارد و در این خصوص مطالعات و طرح‌هایی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: از این رو هر دو رویکرد، بهبود فرآیند نیروگاه و جابه‌جایی مکانی نیروگاه باید در دستور کار قرار گیرد و برای آن طرح و برنامه عملیاتی و کارشناسی داشته باشیم و تا مدت زمانی که نیروگاه جدید تأسیس می‌شود، نباید تراز تأمین انرژی منفی شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تأسیس نیروگاه در دو دولت گذشته متوقف شده بود و خسارت‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم به دلیل سیاست غلط گذشته است، گفت: برای جبران این مهم تأسیس نیروگاه‌های خورشیدی با جدیت در استان دنبال می‌شود تا تراز تولید انرژی در اصفهان مثبت شود.

وی اضافه کرد: کمیته‌ای با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تشکیل و با حضور ذی‌نفعان در مورد جابه‌جایی و بهبود فرآیندهای نیروگاه طرح و برنامه عملیاتی و کارشناسی شده ارائه شود.

مرتضوی با اشاره به آلودگی هوای اصفهان اظهار کرد: در هفته‌های گذشته و روزهای اخیر مکالمات جدی با دبیر شورای عالی امنیت ملی، رئیس‌جمهور، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور داشتم تا شرایط آلودگی هوای استان در سطح ملی به‌خوبی تشریح و تبیین شود و باید تلاش کنیم این وضعیت خاص استان اصفهان را به درستی در سطح ملی تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه اصفهان تاب اینکه بار دیگر مشعل‌های مازوت در آن سوخته شود را ندارد، گفت: در این راستا انتظار می‌رود نمایندگان و مدیران استان نیز همراهی کنند و تصویر صحیحی از میزان و تأثیرات منفی آلودگی هوای اصفهان به سطح ملی منعکس کنند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: البته اگر فرآیندی برای نیروگاه تعریف می‌کنیم، باید پشتیبانی لازم را نیز داشته باشیم و از این‌رو تسهیلات مورد نیاز نیروگاه برای جابه‌جایی و بهبود فرآیند نیز دنبال می‌شود، پیگیری مطالبات نیروگاه شهید محمد منتظری از وزارت نیرو نیز باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: رویکرد مناسب در حوزه تأمین انرژی و افزایش سرمایه‌گذاری در این خصوص به تکمیل زیرساخت‌های کشور منجر می‌شود و اگر فرآیندهای تولید تسهیل نشود و حمایت‌های اجتماعی و فنی در بخش‌های مختلف صورت نگیرد، افزایش این ظرفیت‌ها که به زیرساخت‌های اساسی کشور کمک می‌کند با بن‌بست مواجه می‌شود.

کد خبر 704112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.