افزایش ۶۹ درصدی تردد از مرز چذابه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان با اشاره به افزایش ۶۹ درصدی تردد از مرز شلمچه، گفت: از این تعداد تردد بیش از ۱۱۸ هزار زائر ایرانی و بیش از ۱۳۸ هزار مسافر خارجی از مرز شلمچه و ۱۵ هزار و ۸۰۰ زائر ایرانی و ۲۲ هزار و ۳۶۵ مسافر خارجی از مرز چذابه به ثبت رسیده است.

محمد جولانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اهواز، اظهار کرد: مهرماه سال جاری بیش از ۳۸ هزار و ۲۶۱ زائر تردد از مرز چذابه به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۶۹ درصدی را نشان می‌دهد علاوه بر آن از طریق مرز شلمچه نیز ۲۵۷ هزار و ۸۶۵ زائر تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد رشد کرده است.

وی افزود: از این تعداد تردد بیش از ۱۱۸ هزار زائر ایرانی و بیش از ۱۳۸ هزار مسافر خارجی از مرز شلمچه و ۱۵ هزار و ۸۰۰ زائر ایرانی و ۲۲ هزار و ۳۶۵ مسافر خارجی از مرز چذابه به ثبت رسیده است.

ثبت تخلف ۲۶۰ شرکت حمل‌ونقل و ۴۵ شرکت مسافربری

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تخلف ۲۶۰ شرکت حمل‌ونقل کالا ۴۵ شرکت مسافری استان مورد بررسی قرار گرفته است، در بخش شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، برای ۴۰ شرکت حکم تعطیلی صادر شد و ۱۸۰ شرکت مشمول پرداخت جریمه نقدی و ۲۰ شرکت تذکر کتبی دریافت کردند، همچنین ۲۰ شرکت نیز تبرئه و ملزم به رعایت ضوابط شدند.

جولانژاد اضافه کرد: در حوزه شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری نیز ۵ شرکت تذکر کتبی دریافت کردند و ۲۰ شرکت مشمول جریمه نقدی و ۲۰ شرکت نیز تبرئه شدند.

وی با اشاره به اینکه عمده تخلف شرکت‌ها عدم پرداخت کرایه رانندگان است، تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۲ آئین‌نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۷۸ سیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص رعایت نکردن مفاد و شرایط آئین‌نامه در کمیسیون ماده ۱۲، همچنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب ۱۳۸۱ به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و با توجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یک‌سال اقدامات لازم انجام می‌شود.

ثبت ۳۴ سامانه نظارتی در محورهای استان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان تاکید کرد: در حال حاضر ۵۴ دوربین نظارتی و ۱۳۹ سامانه ثبت تخلف در سطح محورهای استان فعال هستند، در این زمینه به منظور ارتقای سطح نظارت بر محورهای استان تا دو ماه آینده ۳۴ سامانه ثبت تخلف و نظارتی در محورهای استان نصب می‌شود.

جولانژاد ادامه داد: تا دو ماه آینده ۱۰ سامانه نظارتی جدید با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد ریال و ۲۴ سامانه ثبت تخلف با اعتباری بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال در سطح جاده‌های استان نصب خواهد شد.

وی تاکید کرد: این سامانه‌ها در محورهای اهواز-رامهرمز، بهبهان-گچساران، الوان-بستان، بستان-سوسنگرد، شوش-دزفول، اهواز-شوش، شوشتر-مسجدسلیمان و مسجدسلیمان-لالی-اندیکا نصب می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان اضافه کرد: استان خوزستان با توجه به برخورداری از ۶۲۷۱ کیلومتر راه اصلی، آزادراه، بزرگراه و راه فرعی، جزو استان‌های پیش‌رویِ کشور در نصب سامانه‌های نظارتی و ثبت تخلف است.

کد خبر 704100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.