۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
طرح توجیهی چیست ؟

در مقاله می خواهیم درباره طرح های توجیهی و اهمیت آنها در اقتصاد کشور صحبت کنیم. در این مقاله از نظر و کمک کارشناسان بهین صنعت یاب استفاده کردیم.

با بررسی دقیق طرح ها میتوانید به عمق اقتصادی و مالی هر پروژه دست پیدا کنید و تمامی داده های جذاب و مورد نیاز درباره هر صنعتی را کشف و تحلیل کنید.

معنی طرح توجیهی چیست ؟

طرح توجیهی در معنای لغوی همانطور که مشخص است برای متقاعد سازی و توجیه یک عملیات و یا کار بکار برده میشود. اما چیزی که برای یک شما به عنوان متقاضی مهم است اطلاعات نهفته ای است که با تحقیق، بررسی و تحلیل بدست می آید. پس سراغ سوال بعدی میرویم.

یک طرح توجیهی شامل چه چیزهایی میشود ؟

یک طرح باید توانایی بررسی همه جانبه ایده و پاسخی قوی برای تمامی سوالات مطرح شده در رابطه پروژه را داشته باشد. پس طرح ما باید از لحاظ مالی کامل باشد تا بدانید چقدر منابع مالی احتیاج دارید، باید تحلیل درستی از بازار داشته باشید تا با اسناد بر آن بتوانیم پلن های بازاریابی درستی تهیه و اجرا کنیم و در نهایت باید از لحاظ فنی باید جزئیات طرح را کامل شرح دهد تا مشکلی در رابطه با پیاده سازی فنی طرح وجود نداشته باشد.

طرح توجیهی برای چه ارگان ها و سازمان هایی کارآمد است ؟

طرح توجیهی برای حتی برای اشخاص حقیق نیز کارا است و می توانند از پروژه چند صد میلیونی تا پروژه چند ده هزار میلیاردی را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.

کاربرد های طرح توجیهی چیست ؟

زمانی که برای دریافت وام به بانک مراجعه می کنید باید بتوانید از ایده خود دفاع کنید و موفق بودن آن را اثبات نمایید. طرح توجیهی همان چیزی هست که یک کارشناس بانکی مطالعه می کند و در جریان ایده و اجرای شما قرار میگیرد. پس از آن اطلاعات مالی شما تایید شده و وام مورد نظرتان پرداخت می شود.

طرح توجیهی چیست ؟

چه طرحی از لحاظ کیفی و فنی مورد تایید است ؟

طرح توجیهی مورد تایید سیستم بانکی و نظارتی کشور باید استاندارد های مختلفی را پاس کند. برای مثال شرکت بهین صنعت یاب با سالها تجربه و نگارش بیش از ۱۰۰۰ طرح به قول معروف پیچ و تاب های این مسیر را می داند و جزئیات بسیار زیادی را در طرح های خودش میگنجاند. همچنین روش گردآوری اطلاعات و فرمول های پیاده سازی آن کیفیت طرح ها را از هم متمایز میکند.

برای تهیه یک طرح توجیهی چقدر زمان لازم است ؟

برای یک طرح از یک هفته تا چند ماه میتوان زمان گذاشت و بسته به نیاز متقاضی این زمان بالا و پایین میشود. البته که اگر تهیه کننده طرح اگر تجربه داشته باشد با انتخاب مسیر درست میتواند این زمان را به حداقل برساند.

درباره شرکت بهین صنعت یاب

شرکت مشاوره فنی و مهندسی بهین صنعت یاب با ۱۵ سال سابقه در انجام امور بررسی قبل از اجرا کار خود را روی پروژه های نفتی و گازی کشور شروع کرد. مدیرعامل این شرکت آقای دکتر حجازی فر با بیان اینکه " تلاش داریم تا از حداکثر فضای کشور برای صنعتی سازی استفاده کنیم" از نیروهای متخصص و جوان برای پیاده سازی پروژه ها به شکل صحیح استفاده کردند. نتیجه این چنین شد که بهین صنعت یاب سهمی قابل توجهی از پروژه های خاص و منحصر کشور را با کمک پژوهشگران و کارشناسان داخلی شرکت به مرحله اجرا رساندند.
طرح توجیهی نیز یکی از خدمات اصلی این شرکت برای ارزیابی و امکانسنجی طرح های صنعتی و خدمات است. همچنین این شرکت با پوشش تمامی شاخه های صنعتی مانند طرح توجیهی گردشگری ، سلامت، کشاورزی و … تلاش حداکثری خود را برای آبادی این کشور انجام میدهد.

کد خبر 704097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.