کار مطالعاتی بافت تاریخی شهر رودسر انجام می‌شود

شهردار رودسر گفت: با پیگیری‌های مستمر مدیریت شهری و موافقت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، کار مطالعاتی بافت تاریخی رودسر توسط مشاور به منظور رفع موانع و مشکلات ساخت‌وساز در شهر ظرف دو ماه آینده انجام خواهد شد.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رشت اظهار کرد: مساحت شهر رودسر یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار است و ۱۰۸ هکتار آن در بافت تاریخی قرار دارد در حالی‌که معتقدیم تنها ۴۵ هکتار شهر در بافت تاریخی واقع شده است.

وی با بیان اینکه وسعت بافت تاریخی شهرهای رودسر، بندرانزلی و لاهیجان از سوی میراث فرهنگی سختگیرانه و غیرمنطقی است، افزود: ما موظف هستیم بافت تاریخی شهر رودسر را حفظ کنیم اما ۱۰۸ هکتار منطقی نیست و باید بازنگری و اصلاح شود.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: میان دو میدان سپاه و شهرداری تا بیمارستان سابق دکتر حشمت و ابتدای خیابان فرمانداری جز بافت تاریخی شهر محسوب می‌شود و در سایر مناطق شهر بنای تاریخی و ارزشمند قرار ندارد و باید از بافت تاریخی خارج و ساخت‌وساز در آن انجام شود.

صفایی اضافه کرد: با پیگیری‌ها مستمر مدیریت شهری و موافقت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کار مطالعاتی بافت تاریخی رودسر توسط مشاور واجد شرایط و مورد تأیید میراث فرهنگی به منظور رفع موانع و مشکلات ساخت‌وساز در شهر ظرف دو ماه آینده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رفع موانع و مشکلات اداری در بافت تاریخی موجب رونق ساخت‌وساز در شهر می‌شود، تصریح کرد: اراضی ساحلی شهر بیشتر در اختیار نهادها از جمله بنیاد مستضعفان قرار دارد و عملاً مانع از اجرای طرح‌های گردشگری شده است، همکاری و همراهی نکردن اداره راهداری در صدور سریع پروانه ساختمانی برای ضلع شمالی کمربندی رودسر باعث شده است تا شهروندان رغبتی برای دریافت پروانه نداشته باشند؛ بنابراین چنانچه این موانع رفع شود شهر رودسر با سرعت بیشتری توسعه می‌یابد.

به گزارش ایمنا، رودسر در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 704081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    میدان سپاه در دوره قاجار قبرستان بود اما به دستور رضا شاه تخریب وجهت رودخانه عوض شد وتبدیل به منطقه اداری گردید اما منطقه صید رمحله در زمانهای بسیار دور تر حاکم داشت وآثار باستانی زیادی رو در خودش حفظ کرده