برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در مازندران اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در مازندران در عناوین مختلف تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ساری و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احسان آهنگر با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی به شکل‌گیری ستاد استانی هفته کتاب و کتابخوانی در استان به ریاست معاون استاندار و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: این ستاد در سطح شهرستان‌ها نیز به ریاست فرمانداران و دبیری رؤسای ادارات ارشاد تشکیل و برنامه‌های متنوع فرهنگی را برای سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی مازندران در دستور کار خود قرار دادند.

وی از اجرای صدها برنامه فرهنگی و هنری همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در سطح شهرهای استان مازندران خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، نواختن زنگ کتاب در مدارس شهرستان، راه‌اندازی کاروان کتاب در مناطق کم برخوردار، برگزاری مراسم کتابخوانی و جمع‌خوانی کتاب در مساجد، پویش‌های کتابخوانی، تجلیل از فعالان حوزه نشر و کتاب، رونمایی از کتاب و دیدار با نویسندگان و مروجان فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از برپایی نمایشگاه کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در مرکز استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه بیست‌وهفتم آبان تا پنجم آذر در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور ناشران برجسته برپا خواهد بود.

آهنگر از برگزاری جشن کتاب کودک با حضور گسترده دانش‌آموزان مدارس مرکز استان در ساری خبر داد و تاکید کرد: این برنامه در نخستین روز از هفته کتاب و کتابخوانی همراه با برنامه‌های شاد، قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، مسابقه و اهدا جوایز در تالار مرکزی مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیست و چهارم آبان با سالروز ارتحال علامه طباطبایی مصادف است، ادامه داد: به همین مناسب نشستی تخصصی با محوریت شخصیت علمی مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبایی، مفسر، فیلسوف و عارف بزرگ و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از برگزاری همایش تجلیل از ناشران، نویسندگان، کتابداران، کتابفروشی‌ها، مروجان کتابخوانی و پرستاران همزمان با هفته کتاب در ساری خبر داد و گفت: در این مراسم قرار است از ۱۰ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت و فرهنگ بومی رونمایی شود.

آهنگر از برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان تعیین سرخط‌های ویراستاری نوین و میزگرد تخصصی آشنایی با منابع مکتوب پیرامون زبان مادری ویژه ناشران و نویسندگان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در مرکز استان خبر داد.

کد خبر 704077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.