راه‌اندازی سامانه بینا در شهرداری قم

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: سامانه بینا تمام ترددهای ترافیکی را رصد کرده است و تخلفات را برای پلیس راهور ارسال می‌کند.

علی مؤمن‌حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متخصصان سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۴ سامانه و وب‌سرویس در سازمان تولیدشده و این اتفاق بزرگی است که ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: سامانه‌هایی همچون آتش‌نشانی و حفاری وجود داشته، اما بهینه شده است و کار جدیدی ارائه خواهد کرد و آمار ما را تغییر نمی‌دهد، اما سامانه ماده ۱۰۰، املاک، عوارض شهری و بودجه اضافه می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به سامانه جامع درآمدی خاطرنشان کرد: در این سامانه تلاش شده است تمام نیازهای روز بهره‌بردارها پوشش داده شود و به‌روزرسانی تمام فرآیندها به‌صورت غیرحضوری انجام شود و اشراف درآمدی شهرداری نیز بیش از گذشته باشد.

مؤمن‌حجازی با اشاره به سامانه جامع کنترل تردد گفت: این سامانه یکپارچه‌سازی شده و به‌زودی به مرحله بهره‌برداری می‌رسد، سامانه بینا تمام ترددهای ترافیکی را تجمیع کرده است و تخلفات را برای اجراییات پلیس ارسال می‌کند و تحلیل مناسبی در اختیار مدیران قرار خواهد داد.

وی تحلیل جامع و یکپارچه اطلاعات را در تصمیم‌های ترافیکی مهم دانست و اضافه کرد: در این سامانه تمام گزاره‌های ترافیکی لازم به مدیران ارسال می‌شود تا در مدیریت ترافیک شهر بهترین تصمیمات گرفته شود و این سامانه به‌زودی رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از تکمیل سامانه داشبورد یا سامانه رصد خبر داد و گفت: این سامانه در مرحله اجرا قرار گرفته و کار آن کنار هم گذاشتن آمار و تحلیل‌ها برای کمک در تصمیم‌سازی و بهبود فرآیندها است.

کد خبر 704054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.