۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
احداث ۳ خانه موزه شهید در قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این اقدام شهرداری قم برای ایجاد خانه موزه شهیدان زین‌الدین به الگویی برای همه شهرداری‌های کشور تبدیل شده است، گفت: احداث سه خانه موزه جدید شهدای قم در دستور کار شورای شهر و شهرداری قم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، محسن محرری امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان_ در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با حاجیه خانم زینب اسلام دوست مادر شهیدان زین‌الدین که در محل خانه موزه شهیدان زین‌الدین و در آستانه سالروز شهادت شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشگر ۱۷ و برگزاری یادواره شهدای استان قم برگزار شد، اظهار کرد: ما به عنوان شورای اسلامی شهر قم در دوره ششم و شهرداری کلان شهرقم این توفیق را داشتیم که در تمام برنامه‌هایی که با یاد و نام شهدا گره خورده است، مشارکت فعال داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری قم در مراسم مختلف مربوط به شهدا از جمله کنگره‌ها، یادواره‌های هر شهید، هفته دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه‌ها با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشارکت فعال داشته و پای کار بوده است، افزود: شهرداری قم با همین ایده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود که برای ایجاد خانه موزه شهیدان زین‌الدین پای کار آمد و افتخار می‌کنیم که چنین مکانی با مشارکت فعال شهرداری قم و خانواده محترم شهید زین‌الدین آماده شده است و به یادگار ماند و قطعاً این مکان الگویی برای کارهای مشابه در سطح شهر و استان قم و حتی تمام شهرهای ایران است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: شهرداری قم این مسیر را ادامه می‌دهد و در این راستا، سه خانه موزه دیگر با تابلوی شهدا در شهر قم در حال آماده‌سازی است تا در نهایت این مکان‌ها، محلی برای حضور نسل جدید و آشنایی ایشان با فرهنگ ناب دفاع مقدس و سیره شهدا باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: راویان دفاع مقدس فعال و سرزنده ای در شهر قم همانند حاج حسین کاجی داریم که می‌توانند از فرصت حضور دانشجویان، جوانان و نوجوانان در این خانه موزه‌های شهیدان استفاده کرده و خاطرات ناب از شهدا و ایثارگران را برای نسل جدید بیان کنند.

محرری تاکید کرد: در پی این هستیم که محتواهای غنی برای خانه موزه شهیدان زین‌الدین و دیگر خانه موزه‌هایی که ایجاد آنها در دست اقدام است، آماده باشد تا نسل جدید به راحتی با فرهنگ دفاع مقدس انس بگیرند.

وی با بیان اینکه یادواره بیش از شش هزار شهید استان قم در روز شنبه ۲۷ آبان برگزار خواهد شد، گفت: شهرداری قم از ابتدا پای کار این یادواره بزرگ بود و زمینه سازی فضاهای شهری را برای این برنامه و رویداد مهم آغاز کرده است و ادامه هم خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به دغدغه مادر شهیدان زین‌الدین برای هیئت امنایی شدن خانه موزه شهیدان زین‌الدین و ثبت ملی این خانه موزه، افزود: در ابتدا خدمت شما عرض کنم که کاربری خانه موزه شهیدان زین‌الدین در شورای اسلامی شهر قم مصوب قانونی شده و حتی تغییر شهردار هم خللی به آن وارد نمی‌کند و اینجا برای همیشه مکانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان باقی خواهد ماند.

محرری اظهار کرد: موضوع هیئت امنایی شدن خانه موزه شهیدان زین‌الدین نیز ابلاغ شده و اسامی خدمت شما داده خواهد شد؛ ثبت ملی این خانه موزه نیز، توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم از نهادهای مربوطه همچون میراث فرهنگی در حال پیگیری است و انجام خواهد شد.

کد خبر 704008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.