برگزاری نوزدهمین آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم در شهر قزوین

شهردار قزوین از برگزاری نوزدهمین آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین خبر داد و گفت: در قالب اجرای این طرح ۴۵۰ نفر بزرگسال و ۶۸ نفر کودک و نوجوان موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، اظهار کرد: همزمان با ایام بزرگداشت علامه سیدمحمدحسین طباطبایی مفسر بزرگ جهان اسلام، نوزدهمین آئین تجلیل از ۳۵۰ حافظ قرآن کریم شهر قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با حضور حافظان کلام‌الله مجید، پیشکسوتان و فعالان حوزه قرآنی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین، مدیران استانی و مجموعه مدیریت شهری انجام می‌شود.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: اجرای تلاوت مجلسی استاد سید مصطفی حسینی قاری بین‌المللی و تجلیل مدیریت شهری از وی با هدف کسب مقام اول مسابقات قرآن بین‌المللی از بخش‌های ویژه این همایش است.

صباغی با بیان اینکه در این همایش از خانواده شهدای قرآنی نیز تجلیل به عمل خواهد آمد، تصریح کرد: طرح تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و پرورش ۱۰ میلیون نفر از حافظان قرآن از سال ۱۳۹۲ به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین مصوب شده و تاکنون از ۱۲ هزار حافظ قرآن در قالب ۲۳ هزار جز تجلیل شده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از حافظان این طرح به بانوان و ۱۵ درصد به آقایان اختصاص داشته است، گفت: طی اجرای این طرح ۴۵۰ نفر بزرگسال و ۶۸ نفر کودک و نوجوان موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند.

کد خبر 703992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.