آماده‌سازی ماشین‌آلات راهداری گیلان برای فصل زمستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان گفت: در حال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین زمستانی به‌منظور بازگشایی محورهای مواصلاتی استان در زمان بارش احتمالی برف هستیم.

غلامعلی نیک‌فهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: استان گیلان ۱۲ هزار کیلومتر راه مواصلاتی دارد که حدود ۹۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و سایر راه‌ها اصلی، فرعی و بزرگراه است.

وی با بیان اینکه بیست‌وششم آذرماه به مناسبت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری، رژه ماشین‌آلات و اکیپ‌های عملیات راهداری زمستانی برگزار خواهد شد، افزود: اکیپ‌های راهداری گیلان از ابتدای دی و هم‌زمان با برودت هوا در محورهای اصلی مرکز، جنوب، شرق و غرب استان مستقر خواهند شد تا در صورت بارش برف با بازگشایی مسیرها به شهروندان و مسافران خدمات‌رسانی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: در زمان بارش برف اولویت بازگشایی به ترتیب با آزادراه، بزرگ‌راه، راه روستایی و فرعی است و تعامل و همکاری خوب دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط به‌ویژه شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها با ادارات راهداری شهرستان‌ها نقش بسیار مهمی در بازگشایی به موقع معابر شهری و روستایی دارد.

نیک‌فهم با بیان اینکه تعدادی از ماشین‌آلات زمستانی راهداری اورهال شده است و سایر آن‌ها نیز تا آغاز فصل زمستان آماده خواهد شد، تصریح کرد: راهداری گیلان علاوه بر آماده‌سازی و به‌روزرسانی ماشین‌آلات خود، با صاحبان شرکت‌های بخش خصوصی فعال که در استان ماشین‌آلات سنگین در اختیار دارند، هماهنگی لازم انجام می‌دهد تا در زمان بارش برف و بحران به راهداری کمک کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵ کامیون نمک از شهرستان گرمسار خریداری و در شهرستان‌های گیلان توزیع شده است و ماسه مورد نیاز نیز در استان تهیه خواهد شد، گفت: در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی خوب و استفاده از ظرفیت و امکانات استان در زمستان امسال و زمان بارش برف با بازگشایی به‌موقع مسیرها، خللی در تردد شهروندان و مسافران در محورهای مواصلاتی گیلان ایجاد نشود.

کد خبر 703991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.