بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان کرمانشاه برگزار شد

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان کرمانشاه امروز (دوشنبه) با حضور ویدئو کنفرانسی فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مسئولان استان با معرفی افراد برتر در شهر کرمانشاه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد خیاط زنجانی عصر امروز _دوشنبه، بیست‌ودوم آبان_ در این مراسم از رقابت ۸۰۰ شرکت‌کننده در مرحله اول استانی این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۷۱ قصه‌گو به مرحله استانی راه یافتند که از میان آن‌ها ۱۸ اثر در بخش‌های مختلف معرفی و به مسابقات کشوری و منطقه‌ای اعزام خواهند شد.

وی در ادامه به بخش‌های مختلف بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اشاره کرد و افزود: امسال برای اولین بار بخش ویژه قصه‌گویی زیر ۱۲ سال، ویژه همکاران شاغل در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش معلمان، بخش دانشجو معلمان ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، بخش نیروی انتظامی و بخش سردار دل‌ها ویژه حاج قاسم سلیمانی در این جشنواره برگزار و از افراد برتر آن‌ها قدردانی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه هدف اصلی از برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح‌های مختلف را ایجاد شور و نشاط و شادی بین کودکان، نوجوانان عنوان کرد و بیان داشت: قصه‌گویی یکی از بهترین ابزارهای برای برقراری ارتباط و انتقال مفاهیم تربیتی اخلاقی است.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان کرمانشاه برگزار شد

ارسال ۱۶ هزار اثر به دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور

فرهاد فلاح رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور نیز در این مراسم طی ارتباط ویدئویی از ارسال بیش از ۱۶ هزار قصه به دبیرخانه این جشنواره در سطح کشور خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به ۲۸۶ قصه در قرآن کریم، قصه‌گویی را یکی از پایه‌ترین روش‌های تربیتی و تأثیرگذار عنوان کرد که امروز در بخش‌های مختلف زندگی حتی برند سازی تجاری در اقتصاد برای انتقال منظور و مفاهیم و آموزه‌ها کاربرد دارد.

رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور همچنین با تأثیر فرایند قصه‌گویی بر افراد اشاره کرد و هدف از برگزاری جشنواره‌های قصه گویی در سطح عموم را برگرداندن این روش زیبا تربیتی به جامعه عنوان کرد که خانواده‌های بازهم مثل گذشته با داستان و قصه دور هم جمع شوند.

اجرای سرود، پخش کلیپ‌های ملی- مذهبی، موسیقی و برنامه‌های طنز کودکانه از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 703979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.