شایعه‌پراکنی‌ها نمی‌تواند بر عزم راسخ شورای شهر تاثیر گذارد

رئیس شورای شهر اراک گفت: شایعه‌پراکنی و بیان مطالب خلاف واقع نمی‌تواند بر عزم راسخ اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک تاثیری بگذارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی شامگاه _دوشنبه بیست‌ودوم آبان_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: انتخاب شهردار اراک با رأی اکثریت آرا انجام شده و شایعه‌پراکنی و بیان مطالب خلاف واقع و انتشار آن در فضای مجازی توسط افرادی با اهدف مشخص نشانگر آن است که انتخاب شورای شایسته بوده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه از رأی اعضا دفاع می‌کنم، افزود: اجازه دخالت به هیچ شخص، نهاد یا ارگانی را در رابطه با این تصمیم خردمندانه اعضای شورا را نخواهیم داد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به سخنان مدیر کل محیط زیست استان تهران درباره عدم مازوت‌سوزی در این استان گفت: مدیریت شهری کلانشهر اراک نامه‌ای را به وزیر کشور ارسال کرد مبنی بر آنکه اگر به واسطه کمبود گاز طبیعی برای سوخت در نیروگاه‌ها نیاز به استفاده از مازوت است، باید مازوت سوزی در سطح کشور تقسیم شود.

قربانی ادامه داد: نباید تنها یک یا چند نیروگاه ملزم به مازوت‌سوزی شود و مردم مظلوم یک منطقه به ناروا از حق قانونی خود مبنی بر داشتن هوای پاک محروم باشند و در بقیه شهرها این گونه نباشد.

وی تصریح کرد: از این تریبون از مسئولین درخواست می‌کنیم به فکر مدیریت مصرف سوخت در نیروگاه‌ها و صنایع وابسته در فصل سرد سال باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: مطلع شده‌ایم که سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک اقدام جهادی و انقلابی با برهم‌زنندگان نظم بازار که قصد التهاب‌آفرینی داشته و با عناصر ضد انقلاب در خارج از کشور ارتباط داشتند برخورد کرده و این باند را منهدم کردند.

قربانی اظهار داشت: اینجانب به عنوان نماینده مردم و شورا از نهادهای اطلاعاتی و قضائی قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایمنا، در ابتدای جلسه صحن با پیگیری نامه کمیته تطبیق مبنی بر مخالفت این کمیته در خصوص مصوبه شورای شهر اراک درباره نامگذاری معابر مبنی بر تغییر نام میدان البرز به میدان فلسطین پرداخته شد.

هیئت تطبیق دلیل مخالفت خود را نارضایتی عموم مردم از نامگذاری محل فوق مبنی بر تناسب نداشتن جایگاه موقعیت مکانی تعیین شده در حد مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده و پیشنهاد تغییر نام میدان شورا را در این زمینه داده که اعضای شورا نسبت به این موضوع مخالفت کردند.

همچنین در این جلسه اعضای شورا با بررسی درخواست نامه شهرداری اراک و پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه درباره انتصاب افراد معرفی شده برای پست‌های سرپرست امور مالی و عضو کمیسیون معاملات منطقه دو و همچنین سرپرست امور مالی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی با ۱۱ رأی موافق موافقت کردند.

مصوبه بعدی شورا به درخواست نامه شهرداری و پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص افزایش تعرفه خدمات در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ شامل قیمت قطعات بتنی و محصولات کارخانه آسفالت و اجاره ماشین‌آلات اختصاص یافت که این مصوبه با ۱۰ رأی موافق تصویب شد.

دیگر مصوبه شورا به پیشنهاد کمیسیون املاک و سرمایه‌گذاری مبنی بر درخواست شهرداری در خصوص خرید قسمتی از پلاک یک ملک در خیابان امام خمینی (ره) کوچه شهید حسنی به مساحت ۹۲ متر مربع و فاقد اعیان، که میزان ۲۴ متر در طرح معبر و باقیمانده با کاربری باغ و کشاورزی به صورت واگذاری ملک، اختصاص یافت که با ۱۰ رأی موافق تصویب شد.

مصوبه آخر شورا هم نامه دو فوریت شهرداری اراک در خصوص درخواست صدور مجوز افتتاح حساب در بانک ملت برای واریز پرداخت‌های الکترونیکی سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی اختصاص یافت که با ۹ رأی موافق تصویب شد.

کد خبر 703970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.