کانون‌های پشه آئدس در آستارا در حال شناسایی و پاکسازی است

فرماندار آستارا گفت: در راستای اجرای نظام مراقبت پشه آئدس، کانون های محتمل آن در سطح این شهرستان در حال شناسایی و پاکسازی است.

محمدرضا شهاب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: طی یک ماه گذشته شبکه بهداشت و درمان آستارا با همکاری ادارات فرمانداری، شهرداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بنادر و دریانوردی شهرستان کانون‌های محتمل پشه آئدس در سطح این شهرستان را شناسایی و پاکسازی کرده است و این طرح همچنان ادامه دارد.

وی افزود: پشه آئدس بر خلاف پشه مالاریا در آب‌های راکد و تمیز ازجمله ظروف یک بار مصرف، لاستیک‌های کهنه، مانداب‌ها و علفزارها تخم‌گذاری می‌کند، بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود با رعایت نکات بهداشتی، نسبت به دفع صحیح زباله‌ها، هرس و پاکسازی علفزارها و بهسازی محیط منزل و ادارات، نصب توری مناسب بر روی پنجره‌ها اقدام کنند.

فرماندار آستارا، مدیریت پسماند و پاکسازی نقاط آلوده و آب‌های راکد را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: از چهار سال پیش، شبکه بهداشت و درمان آستارا به منظور مقابله با پشه آئدس اقدام به تله‌گذاری و شناسایی کانون‌های محتمل پشه آئدس در سطح این شهرستان کرده است.

به گزارش ایمنا، به گفته رئیس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت، درخصوص پشه آئدس دو گونه ناقل تب دانگ داریم که یکی مخصوص مناطق معتدل دنیا است که به ویژه در جنوب اروپا و برخی نقاط خنک‌تر دیده می‌شود و همین پشه نیز (حدود یک ماه و نیم قبل) در شمال ایران در نقاط انزلی، رشت و آستارا دیده شده و وجود پشه آئدس آلبو پیکتوس در نقاط شمالی کشور و در مناطق اعلام شده تأیید شده است، البته دو نوع پشه آئدس آلبو پیکتوس و اجیپتی بومی کشور ما نیست.

کد خبر 703961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.