کاشت ۱۶ هزار اصله درخت و درختچه در شهر قزوین

شهردار قزوین گفت: در راستای توسعه فضای سبز شهری، ارتقای سطح سرانه فضای سبز و افزایش سرسبزی و طراوت محیط شهری، سال جاری بیش از ۱۶ هزار اصله انواع نهال و گیاهان پوششی و پرچینی در شهر کاشته شده است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به اهمیت سرانه فضای سبز در طراوت محیط زندگی شهری اظهار کرد: در راستای توسعه فضای سبز شهری، ارتقای سطح سرانه فضای سبز و افزایش سرسبزی و طراوت محیط شهری، سال جاری بیش از ۱۶ هزار اصله انواع نهال و گیاهان پوششی و پرچینی از شمال تا جنوب شهر کاشته شده است.

وی افزود: این طرح در قالب پروژه‌های توسعه فضای سبز، شامل کمربندی شرق، بلوارهای ایران و شهید چگینی، بوستان مادر و کودک و سایر بسترها و لچکی‌های پراکنده شهری اجرا شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

شهردار قزوین با بیان اینکه گونه‌های گیاهی کاشته شده متناسب با شرایط آب و هوایی قزوین و از گونه‌های مقاوم به کم‌آبی است، ادامه داد: به‌منظور بهبود سطح کیفی فضای سبز، زیباسازی منظر شهر و بهره‌مندی بیشتر شهروندان از زیبایی‌های فصل پاییز، پوششی از گل‌های پاییزی در بلوارها، میادین و بسترهای فصلی کاری سطح شهر کاشت شده است.

صباغی از پاک‌سازی پسماندهای ساختمانی رهاشده غیرمجاز در سطح شهر قزوین خبر داد و گفت: عوامل اجرایی ایستگاه شماره ٣ سازمان مدیریت پسماند در طرحی ضربتی اقدام به جمع‌آوری و حمل پسماندهای ساختمانی رهاشده در سطح شهر کردند.

وی اضافه کرد: مطابق ماده ٢٠ قانون مدیریت پسماند، خودروهای تخلیه‌کننده پسماند در اماکن غیر مجاز به یک تا ١٠ هفته توقیف محکوم خواهند شد و در صورتی که محل تخلیه معابر عمومی شهری و بین شهری باشد این محکومیت حداکثری خواهد بود.

وی تأکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلیه غیرمجاز پسماندهای ساختمانی مراتب را با سامانه ارتباط شهروندی ١٣٧ در میان بگذراند تا در اسرع وقت جلوی این اقدامات مخرب گرفته شود.

کد خبر 703953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.