جلیلی: امروز مبناهای رژیم صهیونیستی فروریخته است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز مبناهای رژیم صهیونیستی فرو ریخته و جز یک سری جنایت عریان بی‌شرمانه چیزی ندارد، اگر میدان را بشناسیم می‌بینیم که آن‌ها امروز تنها با غزه مواجه نیستند، بلکه با وسعت زمین مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سعید جلیلی عصر امروز _یکشنبه بیست‌ودوم آبان‌_ در نشست با دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز به موضوع فلسطین توجه داریم، لازم است توصیف و تحلیلی از پیشینه قضیه داشته باشیم، برای مثال سال گذشته اگر می‌خواستیم تحلیلی بر اغتشاشات داشته باشیم باید مطالعه‌ای در مورد وضعیت فرهنگی سیاسی و اجتماعی را مورد توجه قرار می‌دادیم، زیرا آن اتفاق یک نقطه نبود و پیشینه‌ای برای آن تعریف شده بود.

وی افزود: وقایع سال گذشته در کشور پرده‌ای از یک نمایش بود که بازیگران اصلی آن بایدن، مکرون، صدر اعظم آلمان، نخست وزیر انگلیس و کانادا بودند و کمتر از یک سال بعد پرده دیگری از نمایش شکل می‌گیرد، رژیم صهیونسیتی با موشک به بیمارستانی حمله می‌کند، هزاران زن و کودک کشته می‌شوند و بازیگران می‌روند با جانیان عکس یادگاری می‌گیرند و می‌گویند باید بیشتر به شما کمک کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در این رویداد باید به یاد داشته باشیم که همه این رفتارها زنجیروار به هم گره خورده و تحولات محیطی این اتفاقات از یکدیگر جدا نبوده و در سیر زمانی هم از یکدیگر جدا نیستند، این سوال برای ما پیش می‌آید که این اتفاقات که صورت گرفته با چه مبنا و رویکرد و اندیشه‌ای این کنار هم قرار گرفته است؟ آیا این دوگانگی در قول و عمل است یا حرفشان همین است؟ باید گفت که این موضوع نه تنها حرف، بلکه یک بحث تئوریک جدی غربی هم دارد، این طور نیست که شعار دموکراسی می‌دهند و عکس عمل می‌کنند، بلکه باید ببینید تحلیل و برداشت آن‌ها از دموکراسی چیست.

جلیلی اضافه کرد: مطالعه کنید که تعریف رژیم صهیونیستی توسط اشخاصی نظیر کندی تا بایدن چیست؟ آن‌ها رژیم صهیونیستی را سپر دموکراسی و شمشیر آزادی معرفی می‌کنند و کندی می‌گوید اسرائیل سرزمین ثبات و دموکراسی است یا کلینتون می‌گوید اسرائیل نمونه درخشان برای دموکراسی در جهان است و معتقدند عدم دفاع از این رژیم شکست اخلاقی برای جهان است و نهایتاً ترامپ اسرائیل را مرکز پر رونق دموکراسی معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه آقای جان لاک که پدر لیبرالیسم و آزادی غرب معرفی می‌شود، غایت حکومت را حفاظت از سرمایه و جامعه مدنی را برتر از جامعه طبیعی می‌داند، ادامه داد: آن‌ها معتقدند افرادی در وضع طبیعی و برخی در وضع مدنی هستند و هیچ حقی برای دسته طبیعی‌ها وجود ندارند، این مبناهای نظری و تئوریک در غرب وجود دارد و به همین هم عمل می‌کنند، تمدن به‌خصوص طی ۵ قرن گذشته به خوبی این رفتار را نشان داده است و آنچه امروز درباره آن صحبت می‌کنیم یک موضوع تاریخی نیست، بلکه رفتار حال حاضر غرب را شامل می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: در شرایطی که آمریکایی‌ها و متحدانشان خود را قدرت برتر جهان می‌بینند و سایر انسان‌ها را در درجه‌بندی دوم و پایین‌تر در نظر می‌گیرند و می‌خواهند که برای همه جهان تصمیم‌گیری کنند، در این خلال دانشگاه هم باید تصمیم بگیرد که در کجای این داستان قرار گرفته و چه اثری می‌گذارد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح پاسخ دانشجویان پرداخت و با تأکید بر اینکه دانشگاه باید نقش خود را تعریف کند، خاطرنشان کرد: خیلی‌ها می‌پرسند رفتار ما در دنیایی که حتی یک قطعنامه محکوم‌کننده علیه رفتار و توحش صهیونیستی صادر نمی‌شود چه تأثیری دارد؟

وی افزود: این همان صدایی است که شاه را که مورد حمایت همه دنیا بود به زیر آورد، همان صدایی که صدام را رفتنی مرد است، همان صدایی است که در برابر فشار حد اکثریت تحریم‌ها می‌ایستد و در نهایت خود غربی‌ها اعلام می‌کنم که فشار حداکثری نقشه‌ای است که شکست فاحش خورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیروی محرک و برتر جهان را مقاومت معرفی کرد و گفت: دشمن به خصوص دشمن فلسطین برای نابودی آن همه کار کرد، در حالی که مقاومت پیشرفت می‌کند و تکثیر می‌شود، همین رژیم صهیونسیتی از اراضی ١٩۴٨ تا اراضی ١٩۶٧ و با بهانه‌های تا بیروت پیش رفت و جنایت می‌کرد و محکوم نمی‌شد و تأیید هم می‌شد و بعد چه می‌شود که این رند اشغالگری تبدیل به روند شکست می‌شود؟ شکست او در جنگ ٢٢ روزه، ٣٣ روزه و سایر شکست‌هایش را باید در کلیدواژه مقاومت جست‌وجو کرد.

جلیلی تأکید کرد: کسانی نترسیدند و استقامت کردند و این اجرا در برابر مهم‌ترین حربه دشمن که همان ترساندن است نشان دادند، دشمن با انواع سلاح‌هایی که در دست داشت علیه حقوق انسانی جنگید، اما در نهایت در برابر مقاومت به زانو درآمده است.

وی ادامه داد: از ابتدای ماجرای هفتم اکتبر تا امروز اسرائیلی‌ها ۲۵ هزار تن بمب بر سر غزه ریخته‌اند، اما همان ساکن غزه از زیر آوار حسبی‌الله می‌گوید و محاسبات را به هم می‌ریزد، این قدرت مقاومت است، دشمن تلاش می‌کند کاری کند که ما دست از مبارزه و مقاومت برداریم و از روش‌های دیگری نظیر اسلام لیبرال و اسلام متحجر نیز استفاده می‌کند و آن‌ها را به میدان می‌آورد، در حالی که همانطور که امام خمینی (ره) فرموده‌اند تنها اسلام کارساز اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اندیشه مقاومت و نترسیدن از خدعه‌های دشمن تصریح کرد: این اندیشه می‌تواند تکثیر بشود و هیبت و حیثیت دروغین آن‌ها را خدشه‌دار کند.

جلیلی مطرح کرد: اگر ما در محیط دانشگاه واقعیت را به شکل دقیق و فارغ از آرایش ببینیم و بازیگر و مبنای نظری را بشناسیم بدیهی است که آن‌ها نمی‌توانند بدترین جنایات را به اسم آزادی بفروشند؛ سپس می‌توانیم برای آینده با امید و قدرت و تمام توان به سمت نتیجه مطلوب حرکت کرد.

وی به جنگ نرم دشمن در برابر ایران اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: اگر طرفی در مقام دشمنی با شما است، این دشمنی فقط تحریم و بمباران نیست و ابزار مختلف در عرصه‌های فکری هم وجود دارد و دشمن تلاش می‌کند تا با به کارگیری آن‌ها شما را منصرف یا منحرف کند، افسران جنگ نرم اساتید و دانشجویان هستند و اگر به طور دقیق فعال شوند و وظیفه خود را انجام دهند و کار فرهنگی تمیز انجام بگیرد، قطعاً در این زمینه هم می‌توانیم در برابر دشمن موفق باشیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای امنیت ملی با اشاره به مواضع ایران اسلامی در موضوع غزه که این روزها بسیار مورد سوال قرار می‌گیرد، توضیح داد: امروز باید دقت کنیم که چه جبهه‌ای در برابر ما باز شده است و چه نقشی باید در این جبهه ایفا کرد، فهم جبهه لازمه فعالیت ماست.

امروز مبناهای رژیم صهیونیستی فروریخته است

جلیلی افزود: همه پشتیبانی سیاسی و سلاح که در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دارد، می‌بینیم که نمی‌تواند به هدف برسد یا خود را در برابر فروپاشی پایه‌هایش نگه دارد، امروز مبناهای رژیم صهیونسیتی فرو ریخته و جز یک سری جنایت عریان بی‌شرمانه چه دارد؟ نه نا و نه رویی مانده و اگر میدان را بشناسیم می‌بینیم که آن‌ها امروز تنها با غزه مواجه نیستند، بلکه با وسعت زمین مواجه هستند، تأیید این صحبت‌ها تظاهرات محکوم‌کننده در برلین، واشنگتون، لندن و پاریس است و باید خوب از این موضوع استفاده شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر نظم قدیم که بر اساس برتری انگاری غربی بوده فرو می‌ریزد و بر پایه همین خرابه‌های غرب نظم جدید جایگزین می‌شود، به همین دلیل مقاومت کابوس غرب است که می‌تواند پس از عبور از بحران پیشرفت کند، نکته حائز اهمیت این است که قدرت ما، مردم ما هستند و برای حفظ قدرت باید پیوند قوی‌تری بین دولت و مردم شکل بگیرد.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: دشمن در هر شرایط به بمباران می‌پردازند و این حمله در سنوات مختلف وجود دارد، اما ابزارهای آن متفاوت است و حالا که در عرصه فکری این حملات شکل می‌گیرد، باید به نسبت فضای آن میدان جنگ شناسایی شود، از طرف دیگر باید به این نکته توجه داشت که دانشجویان افسران جنگ کشور هستند و باید در این میدان دقیق و فعال حاضر شدند.

جلیلی با یادآوری اینکه نسل جوان باید به صورت خودجوش و با شناسایی مسئله نسبت به مسائل فرهنگی اقدام کنند، افزود: باید در شرایط کنونی میدان نبرد را تعریف کنیم و به نسبت شرایط برای خود نقش تعریف کنیم، از طرف دیگر جبهه نبرد کنونی جبهه نبرد فهم‌ها است و تلاش ما در این حوزه باید به فراخور جبهه نبرد باشد.

کد خبر 703940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.