طرح‌های تامین اضطراری آب سیستان به سرعت در حال اجراست

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح‌های اضطراری تامین آب به سرعت در حال اجراست و مشکلات احتمالی حین اجرای طرح را با استفاده از اختیارات مرتفع می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در جریان سفر به سیستان و در دیدار ائمه جمعه این منطقه اظهار کرد: برخی از روند اجرای طرح‌های تأمین آب گلایه دارند که در پاسخ باید گفت طرح‌های اضطراری تأمین آب استان با جدیت پیگیری می‌شود و به سرعت در حال اجراست.

وی ادامه داد: عملیات لوله گذاری برای انتقال آب از منطقه تهلاب و همچنین انتقال آب از دریای عمان به سرعت در حال اجراست و کارگاه‌های مهندسی در طول مسیر اجرای پروژه در شهرستان‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

کرمی بیان کرد: به فرمانداران در بحث اجرای این طرح‌ها اختیارات تام داده شده است و فرمانداران موظفند مشکلات فراروی طرح را در هر منطقه پیگیری و مرتفع کنند و اگر مسئولی در این زمینه همکاری نداشته باشد بی‌شک عزل خواهد شد.

وی گفت: طرح آبرسانی یک طرح تأمین اضطراری آب برای استان و رفع بحران بی‌آبی است که در حال اجراست و بنده با اختیارات خودم توافقات مورد نیاز را با حوزه‌های مختلف را انجام داده‌ام.

کرمی با اشاره به سفر هیئت افغانستانی بیان کرد: در سفر این هیئت توافقات خوبی در حوزه اقتصادی انجام شد و برای عملی‌شدن این توافقات باید کمیته‌های مشترک تشکیل شود.

وی یادآور شد: هدف‌گذاری رونق تجارت، با انجام کارهای زیربنایی و اتصال آسیای میانه، چین و افغانستان به آب‌های آزاد است که برای رسیدن به این اهداف باید شرکت‌های مشترک تجاری با منافع مشترک تجاری با کشورهای همسایه ایجاد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این شرکت‌های مشترک نه تنها با افغانستان بلکه با کشورهای پاکستان و کشورهای عربی باید تشکیل شود و برای صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز بین دو کشور برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 703927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.