وضعیت شاخص کیفیت هوا در کلان‌شهرهای کشور؛ ۲۲ آبان

وضعیت شاخص کیفیت هوای کلان‌شهرهای کشور امروز (دوشنبه) در ساعت منتهی به ظهر با قرار گرفتن بر موقعیت آلوده، سالم، ناسالم و پاک ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست، سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای اصفهان با شاخص ۱۵۷، اهواز با شاخص ۱۶۱، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای کرج با شاخص ۱۱۸، تهران با شاخص ۱۱۳، مشهد با شاخص ۱۲۰، شیراز با شاخص ۱۲۷، قزوین با شاخص ۱۱۵، کرمانشاه با شاخص ۱۱۹، همدان با شاخص ۱۲۰ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) است.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه کلانشهرهای تبریز با شاخص ۹۳، ارومیه با شاخص ۶۵، بوشهر با شاخص ۷۵، شهرکرد با شاخص ۶۲، زنجان با شاخص ۸۹، سمنان با شاخص ۷۸، زاهدان با شاخص ۶۶، قم با شاخص ۷۹، سنندج با شاخص ۶۵، کرمان با شاخص ۵۴، یاسوج با شاخص ۹۲، خرم‌آباد با شاخص ۹۲، اراک با شاخص ۸۴، یزد با شاخص ۵۸ وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای اردبیل با شاخص ۳۰، ایلام با شاخص ۳۶، بیرجند با شاخص ۴۹، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای بجنورد، گرگان، ساری، رشت، بندرعباس و ثبت نشده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 703892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.