مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان برای مقابله با بحران سیلاب آمادگی کامل دارند

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: اقدامات خوبی توسط مناطق مختلف در حوزه پیشگیری، عمرانی، اصلاحی و اجرایی در سطح شهرستان انجام شده و آرزو می‌کنیم که شاهد بارش‌های خوب و جاری شدن مستمر زاینده‌رود باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین خسروی در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: بر اساس بخش‌نامه‌ها و ابلاغ‌هایی که از طرف وزارت کشور انجام شد، در شهرداری اصفهان ذیل مجموعه مدیریت بحران، کارگروه سیلاب قرار دارد که این کارگروه به دو زیر گروه درون و برون سازمانی شهرداری تقسیم می‌شود؛ درون سازمانی شامل معاونت‌های شهرداری مناطق پانزده‌گانه، ناژوان و ادارات مختلف است و برون سازمانی از مجموعه‌ها و ارگان‌های دیگری همچون هلال احمر، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب که درگیر موضوع کنترل سیلاب هستند، تشکیل شده است.

وی افزود: بر اساس بخشنامه‌هایی که تدوین و به مناطق پانزده‌گانه و ناژوان در حوزه مدیریت سیلاب ابلاغ شده است، موضوع پیشگیری، آمادگی مقابله و بازسازی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مناطق پانزده‌گانه شهرداری در وضعیت آمادگی برای مقابله به‌موقع با بحران سیلاب به سر می‌برند، ادامه داد: اقدامات خوبی توسط مناطق مختلف در حوزه پیشگیری، عمرانی، اصلاحی و اجرایی در سطح شهرستان انجام شده و آرزو می‌کنیم که شاهد بارش‌های خوب و جاری شدن مستمر زاینده‌رود باشیم.

خسروی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری و مقابله با سیلاب، اقدامات عمرانی ازجمله حفر چاه، احداث سپتیک، لای‌روبی کانال‌ها و کانیووها و مقابله‌ای انجام شده است.

وی تاکید کرد: از شهروندان انتظار داریم نقاطی از شهر و محلات را که با هر بارش دچار آب‌گرفتگی می‌شود و نیاز به حفر چاه جدید دارد، از طریق پل سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند تا اقدامات عمرانی مورد نیاز برای آن محل را پیش بینی و رفع آن را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: نکته حائز اهمیت این است که در اصفهان به دلیل تغییر اقلیم، بارش‌هایی با مدت زمان کم و دبی زیاد را شاهد هستیم و برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش مشکلات پس از بارش این رحمت الهی انجام شده است.

کد خبر 703877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.