پرونده‌های استعلام ساختمانی در شهرداری شیراز تعیین تکلیف شوند

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: از مدیران شهرداران مناطق درخواست داریم ظرف سه ماه پرونده‌های استعلام ساختمانی در شهرداری تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدحسن اسدی ظهر امروز_ دوشنبه بیست‌ودوم آبان_ در نشست هم‌اندیشی سرمایه‌گذاران حوزه ساختمان و مدیریت شهری شیراز اظهار کرد: در راستای جلوگیری از فرار سرمایه، اقداماتی در دستور کار برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف شهرداری انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در این حوزه نیازمند همکاری و حمایت بیشتر سرمایه‌گذاران و سازندگان صنعت در وضعیت موجود هستیم، افزود: با توجه اعمال تخفیف عوارض ساختمانی به‌صورت نقدی، از مدیران شهرداری تقاضا داریم ظرف سه ماه پرونده‌های استعلام ساختمانی در شهرداری تعیین تکلیف شوند.

شهردار شیراز در پاسخ به پرسش یکی از سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه درباره تغییر مدیریت‌ها در شهرداری کلان‌شهر شیراز، تصریح کرد: مدیران شهرداری با شیب منطقی و درست، منصوب می‌شوند.

اسدی اضافه کرد: گردش شغلی مدیریت‌ها در دنیا امری طبیعی است و ما نیز تلاش کرده‌ایم که هیچ مدیری از بیرون مجموعه شهرداری انتخاب نشود. چراکه معتقد به استفاده از ظرفیت مدیران درون شهرداری هستیم.

وی در این جلسه همچنین از معاونین خود درخواست کرد تا با حضور در مناطق و با تشکیل کمیته رفع موانع، مسائل شهرسازی، عوارضی و املاکی سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان ساختمان را به صورت مستمر پیگیری کنند.

شهردار شیراز با اشاره بر این موضوع که جذب سرمایه‌گذاران، هنر شهرداری است، خاطرنشان کرد: به دنبال آشتی قلبی با سرمایه‌گذاران، سازندگان و انبوه‌سازان صنعت ساختمان هستیم.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود به بروکراسی اداری، حق کمیسیون ماده ۵ و چابک سازی اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری واحد باید اجرایی شود و ما امروز به دنبال یک مدل مدیریتی و شهر مترقی هستیم و در وضعیت فعلی کلان شهر شیراز تنها کلان‌شهری است که در پروژه اجرایی همچون خط مترو هم‌زمان ۳ خط در دست اقدام و اجرا دارد.

شهردار شیراز تصریح کرد: سال گذشته هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عوارض از شهروندان اخذ شد که هفت و ۵۰۰ میلیارد تومان آن عوارض ساختمانی بوده که خود سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

اسدی در ادامه سخنان خود همچنین از افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: ٢٠ هزار میلیارد تومان پروژه در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد که سه بزرگراه از جمله آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: امروز یک روحیه اعتقادی، جهادی و رفاقتی در شهر ایجاد شده است و ضرورت دارد که شهروندان اعتماد در عمل را از شهرداری ببینند.

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه امروز یک پروژه نیمه تعطیل در شیراز وجود ندارد، گفت: شهرداری فعلی تأمین مالی را بلد است و با توجه به ایجاد ارزش افزوده که به سبب تلاش سرمایه‌گذاران و خود شهرداری بوده است، در مجموعه مدیریت شهری، مشتری مداری سرلوحه کار قرار دارد.

به همفکری با سرمایه گذاران حوزه ساخت و ساز معتقد هستیم

در ادامه این نشست سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با ابراز خرسندی از تشکیل و تداوم این جلسات برای رسیدن به هدف و ساخت شهری پویا و بهتر اظهار کرد: مدیریت شهری و سرمایه‌گذاران حوزه ساخت‌وساز مسکن به‌عنوان شهروندانی فعال در شهرسازی باید برای رسیدن به شهری پویا حرکت و تلاش کنند.

وی با اشاره به تعریف و اجرای راه‌های مختلف ارتباطاتی برای رسیدن به نظرات عملیاتی در شورای اسلامی شهر، افزود: وب گاه و اتاق صاحب‌نظران در شورای اسلامی بستری برای ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهروندان است که سرمایه‌گذاران حوزه ساخت و ساز نیز می‌توانند پیشنهادها و انتقادهای خود را ارائه کرده و ما پیگیر تمامی آن‌ها خواهیم بود. اما باید نظرات عملیاتی نیز ارائه شود تا بتوان در ساخت شهر بهتر تلاش کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در این کمیته بررسی‌هایی کرده و نظرات کارشناسی اعضای شورا را هم گرفته‌ایم و به‌زودی ابتدای کار به مراجعه‌کننده اعلام می‌شود که کاری شدنی است و نظارت شورا هم محفوظ می‌ماند و ضمن اینکه کار هم باید انجام شود و پرونده‌ای هم به شورا ارسال نمی‌شود که معطل بماند و ما به آن متعهد هستیم.

حسینی خطاب به سرمایه‌گذران حوزه ساخت‌وساز مسکن تصریح کرد: ما علاقه‌مندیم با کمک و همفکری شما، این شهر را به معنای واقعی با هم مدیریت کنیم و ما به همفکری و همکاری شما معتقد و متعهد هستیم.

کد خبر 703842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.